בקונגרס בינלאומי: ההסתדרות הצליחה לחסום החלטות אנטי ישראליות קיצוניות

בקונגרס בינלאומי: משלחת ההסתדרות הצליחה לחסום החלטות אנטי ישראליות

"חייבים לחשוב על הנשים, הילדים, הגברים והקשישים שעדיין חטופים בעזה, ולוודא שהם בטוחים ושבים בהקדם לחיק משפחותיהם", כך הדגישה בנאומה מנהלת הקשרים הבין לאומיים של ההסתדרות, אביטל שפירא-שבירו, בקונגרס בינלאומי של איגודים מקצועיים שהתקיים שבוע שעבר בתאילנד (ITUC-AP). בקונגרס השתתפו איגודים מקצועיים ממדינות אסיה פאסיפיק, בהן: ירדן, בחריין, טורקיה, עומאן, אינדונזיה, מלזיה, פקיסטן ומדינות נוספות מיבשת אסיה, האיים הפסיפיים, אוסטרליה וניו זילנד.

לצד המסר החשוב שקורא להשבת החטופים, משלחת ההסתדרות הצליחה לחסום החלטות אנטי ישראליות קיצוניות, שכללו בין היתר, חרמות כנגד ההסתדרות ומדינת ישראל.

ראשת המשלחת, אביטל שפירא-שבירו, מסרה: "יצאנו לשליחות טעונה וחשובה מאי פעם, כדי להבטיח את האינטרסים של העובדים והעובדות בישראל, ולהזכיר השכם וערב, את קריאתנו להשבת החטופים. פעלנו בזירה שמוגדרת כאנטי ישראלית באופן קיצוני ואני גאה שיחד עם עמיתי למשלחת, הצלחנו למנוע את ההחלטות האנטי-ישראליות המקוממות, והשגנו החלטה מאוזנת שהתקבלה פה אחד אשר קראה להחזרה המיידית של כל החטופים".

מעל בימת הקונגרס שבו השתתפו איגודים מקצועיים שמייצגים למעלה מ-60 מיליון עובדים, קראה שפירא-שבירו לארגון ולחבריו ללהכיר בחמאס כארגון טרור, להפסיק את פשעי המלחמה אותם הוא מצבע ולהפעיל לחץ בינלאומי לשחרור כלל החטופים.

חלק מחברי משלחת ההסתדרות

עוד בוועידה: נציגי המשלחת בדרישה מיידית לשחרור החטופים 

במשלחת הישראלית השתתפו גם רונן כהן, מצוות האיגוד המקצועי של המלצרים והשליחים של הנוער העובד והלומד, שהשתתף בוועידת הצעירים, עו"ד יסמין וירט, מנהלת תחום קשרי חוץ ופרוטוקול באגף לקשרים בין לאומיים שהשתתפה בוועידת הנשים, ועדי מרכוס, מנהלת תוכן באגף לקשרים בין לאומיים שהשתתפה גם כן בוועידת הנשים.  

עדי מרכוס שנאמה במליאת הוועידה, אמרה: "כל החטופים שלנו צריכים להשתחרר מיד וללא תנאים מוקדמים. אנחנו צריכים אותם בחזרה בקהילות שלנו כדי להמשיך קדימה". מרכוס הביעה בדבריה ביקורת חריפה על אלו שנמנעו מגינוי החמאס והוסיפה: "האם זה פמיניסטי לתמוך בהמשך השליטה של ארגון פונדמנטליסטי דמוי דאעש? האם זה פרוגרסיבי לתמוך במשטר דמוי איראן בעזה? למה אלו שקוראים לתמוך בעם הפלסטיני לא מגנים את חמאס?!"

רונן כהן, שגם נאם במליאה הדהד שוב את הדרישה לשחרור מיידי של החטופים, והעיד בדמעות על חניכי הנוער העובד והלומד שנרצחו, נפגעו ונלקחו בשבי בברוטאליות. 

יצוין כי הוועידה לא תוכננה להוות פלטפורמה פוליטית. מטרתה הייתה לדון ביישום המטרות שהארגון שם לעצמו בארבע השנים האחרונות, באתגרים ובקשיים שתנועות העובדים והאיגודים השונים חווים במדינותיהם, ובמטרות הארגון לארבע השנים הבאות.  

בהתייחסות לנושאים המקצועיים של הוועידה והתנהלותה הכללית, ראשת המשלחת שפירא-שבירו דיברה על התאוששות שוק העבודה מאתגרי הקורונה בדגש על ההשפעה הניכרת על הנשים העובדות, הנטל הנוסף בתא המשפחתי והעלייה בשיעורי האלימות כנגד נשים. היא הציגה את מאמצי ההסתדרות לקדם שוויוניות מגדרית בחברה הישראלית. 

רונן כהן, התייחס מתוקף תפקידו להשלכות השליליות של כלכלת הפלטפורמה ותרומתה להרחבת דפוסי העסקה פוגעניים. בין היתר, דיבר על מציאות שבה יש מעסיקים אשר מסרבים להכיר באחריותם על העובדים, תוך מניעה של זכויות סוציאליות בסיסיות. מרכוס דיברה על החשיבות שההסתדרות שמה ביצירת שוויון הזדמנויות בחברה ובכלכלה, בדגש על אנשים עם מוגבלויות, נשים, צעירים, קהילת הלהט"ב והחברה הערבית בישראל.  

בסיום הוועידה, אביטל שפירא-שבירו, נבחרה מחדש להיות חברת הנהגה (titular) במועצה הכללית ובוועדת הנשים של הארגון. אור רצבי מהסתדרות הנוער העובד והלומד, נבחרה לסגנית חבר ההנהגה בוועדת הצעירים של הארגון. במסגרת המו"מ בקרב נציגי המזה"ת, נציגות אלו נבחרו פה אחד על ידי כל קונפדרציות האיגודים הערביים והטורקיים.  

*חלק מהתמונות בידיעה זו הן באדיבות ITUC-AP

משלחת ההסתדרות

אביטל שפירא-שבירואביטל שפירא-שבירו

עדי מרכוסעדי מרכוס

רונן כהן רונן כהן

יסמין וירטיסמין וירט