יו"ר ההסתדרות לראשי המרחבים: "הקמתם חמ"לים אזרחיים ברמה הגבוהה ביותר"

יו"ר ההסתדרות לראשי המרחבים: "הקמתם חמ"לים אזרחיים ברמה הגבוהה ביותר"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר את הדברים בישיבת הנהגה מורחבת שעסקה בפעילות מרחבי ההסתדרות במלחמת "חרבות ברזל"

 "קשה להסביר את העוצמה האדירה של פעילות ההסתדרות בכל הארץ. שואלים אותי לפעמים: 'איפה ההסתדרות?' הנה ההסתדרות!", כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בישיבת הנהגה מורחבת שעסקה בפעילות מרחבי ההסתדרות עד כה, במלחמת "חרבות ברזל". בישיבה השתתפו ראשי מרחבים מכל הארץ, עובדי מרחבים וחברי הנהגה.

"בבוקר השמונה באוקטובר, כשכולנו היינו שרויים בכאוס מוחלט, קראתי לחברי אבי יחזקאל", המשיך יו"ר ההסתדרות, "מהשיח הזה נולד כל המערך האדיר הזה של המרחבים. למעשה, הוקמו פה כ-26 חמ"לים אזרחיים ברמה הגבוהה ביותר. מרגישים את ההסתדרות בשטח. אנחנו מגויסים וגם המפעלים ומקומות העבודה מגויסים. יש לנו פעילות מדהימה בכל מקום. הנוער העובד והלומד עושה עבודה מצוינת. גם משען, עמל וכן הלאה. כולנו שותפים למאמץ, שנותן אותותיו בשטח".

יו"ר ההסתדרות התייחס גם למצב במדינה: "מדינת ישראל היא לא אותה המדינה, אחרי השבעה באוקטובר. אנחנו כבר לא נהיה אותו דבר. מה שהכי חשוב כרגע זה לנצח את החמאס ולהביא את החטופים הביתה בשלום. נסיר את האיומים ונהיה שותפים לבנייה של חברה יותר פלורליסטית, יותר הגיונית. ההסתדרות תהיה חלק מהשינוי, חלק מהחברה החדשה שצריכה להיות פה".  

"ההסתדרות אמנם אחראית על העובדים, על פרנסתם ועל זכויותיהם - אבל עלינו להביא את העוצמה שלנו לתוך החברה הישראלית. נמאס לי מכל הפילוגים וההסתה. יש לנו יותר מדי אויבים מסביבנו. אני מייחל לרגע שנבנה פה מדינה למופת. אתם יודעים איזה אנשים מדהימים יש במדינת ישראל? תסתכלו ימינה ושמאלה. בואו נהיה גאים בעצמנו".

מאז אירועי הטרור של השבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה, פועלים ראשי ועובדי מרחבי ההסתדרות בכל הארץ, סביב השעון, כדי לסייע לחיילות ולחיילים, למשפחות המפונות, לחקלאים, לכוחות ההצלה והרפואה, לעובדי המפעלים והשירותים הציבוריים, לגמלאים ועוד.

בין היוזמות: העברת חבילות עם ציוד בסיסי, וכן ארוחות, לחיילים; פרויקט כביסה עבור משפחות מפונות וחיילים; סיוע והעברת ציוד למשפחות ולילדים מפונים אשר שוהים בבתי מלון; הקמת מרחב לימודי לתלמידים מפונים; יוזמה של תפירת מדים לחיילים; סיוע בקטיף ובמכירת התוצרת; הענקת ארוחות באופן קבוע ללוחמי האש, לאנשי מד"א ולצוותים בבתי החולים; ביקור עובדים במפעלים חיוניים וכן הלאה.

זאת, לצד הפעולות הנוספות של ההסתדרות: תגבור מוקד המידע והשירות של ההסתדרות (2383*) לפעילות במתכונת חירום; אירוח משפחות מפונות במתקני ההסתדרות ;חיבור בין אזרחים לבין פסיכולוגים/יות ועובדים/ות סוציאליים/ות (בשיתוף הסתדרות הפסיכולוגים) ועוד.

יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, אמר בישיבת ההנהגה: "מה יותר יפה מזה שחיילים התארחו אתמול בערב במרחב אשדוד, אצל חיים שייב. ישבו שלוש שעות, אכלו, שרו ורקדו? זוהי רק דוגמה אחת מיני רבות. אנחנו חוד החנית ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מראשי המרחבים. זאת עוד הוכחה לכך שהמרחבים הכרחיים לקיומה של ההסתדרות".

מנכ"ל אגף ארגון ומרחבים רפי סדן, הודה אף הוא לראשי ולעובדי המרחבים ואמר: "הוכחתם שאתם חברים, שאתם משפחה. מתי משפחה נמדדת? בעת צרה".

יו"ר מרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר: "אני עוקב אחרי הפעילות של כולם. ראשי המרחבים עושים עבודה נהדרת. אני לא ישן בלילות, ובכל בוקר יוזם מבצע סיוע אחר. הוצאנו 245 עובדי מדינה לקטיף של עגבניות שרי, תפוחי אדמה ובצל, כשמעלינו טילים. לאחר מכן ארזנו וגם מכרנו את התוצרת. החקלאים רק נתנו לנו את החשבון. כבר בימים הראשונים של המלחמה חילקנו למעלה מ-20 אלף דגלים בירושלים. פתחנו לאחרונה לשכת עבודה למפונים ששוהים בירושלים, כדי לסייע להם".

יו"ר מרחב העמקים, כנרת נחמן-שלו, אמרה: "הבנו את גודל השעה ופתחנו חמ"ל גדול. עובדי המרחב כולם, נמצאים יד ביד בכל בוקר ופועלים כדי לסייע. בשיתוף פעולה עם הוועדים ועם הנהלות המפעלים, גייסנו תרומות עצומות. דאגנו גם לגמלאים ופתחנו להם את המועדון כדי שיצאו מהבית. חשוב לדאוג גם לנפש".

יו"ר מרחב מרכז הגליל, מולא נמר, אמר: "אבי, רפי, כל חבריי ראשי המרחבים - כולנו פועלים כדי לסייע. אני גאה להיות בן העדה הדרוזית, הייתי במלחמות ישראל, זאת חובתנו. אין לנו מדינה אחרת".

יו"ר מרחב תל אביב-יפו, אורנה אבידן, אמרה: "פתחנו קרן תרומות ביום השני למלחמה. יש לנו חמ"ל ואנו מסייעים לכל משפחה מפונה או לכל פלוגת חיילים, על פי הצרכים והבקשות האישיות".

בכירי ההסתדרות עם ראשי המרחביםבכירי ההסתדרות עם ראשי המרחבים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת ההנהגה, הבוקריו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בישיבת ההנהגה, הבוקר

אגף ארגון ומרחבים: היו"ר אבי יחזקאל והמנכ"ל רפי סדןאגף ארגון ומרחבים: היו"ר אבי יחזקאל והמנכ"ל רפי סדן

יו"ר מרחב ירושלים, דני בונפיל יו"ר מרחב ירושלים, דני בונפיל

יו"ר מרחב העמקים, כנרת נחמן-שלויו"ר מרחב העמקים, כנרת נחמן-שלו

יו"ר מרחב מרכז הגליל, מולא נמריו"ר מרחב מרכז הגליל, מולא נמר

יו"ר מרחב ת"א-יפו, אורנה אבידן יו"ר מרחב ת"א-יפו, אורנה אבידן

ישיבת ההנהגה המורחבת, הבוקרישיבת ההנהגה המורחבת, הבוקר