יו"ר ההסתדרות בביקור הזדהות באשקלון 

יו"ר ההסתדרות בביקור הזדהות באשקלון 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וצוותו קיימו היום (ג') סיור תמיכה והזדהות בעיר אשקלון, אחת הערים המטווחות ביותר מאז פרצה המלחמה. במהלך הסיור אותו הוביל יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות רמי גואטה שמעו הצוותים על התמודדות התושבים ועל היערכות אנשי העירייה, כוחות הסיוע והצוותים הרפואיים שנאלצו לתת מענה להמוני הפצועים. בין היתר ביקרו בר-דוד ובכירי ההסתדרות בעיריית אשקלון, בחפ"ק העירוני, בתחנת כיבוי האש ובבית החולים ברזילי בעיר.

"באנו לחזק את המוסדות המרכזיים של העיר ובכללם בית החולים ברזילי. אנחנו תומכים ומעריכים את עבודתכם המקודשת והראויה לכל שבח. אנחנו פה בהסתדרות כדי לסייע ככל שניתן ומוקירים את עמידתכם האיתנה", אמר בר-דוד בביקורו בבית החולים שבאשקלון.

מנהל בי"ח ברזילי פרופ' חזי לוי הודה על הביקור ואמר: "בראש ובראשונה אני רוצה לומר תודה לצוות המדהים שלנו. מיום שבת כשפרצה המלחמה, באתי וראיתי פה דברים שלא ראיתי מאודי. הוכרז אירוע רב-נפגעים וכל זה תחת ירי טילים, שאחד מהם פגע בבית החולים שלנו. בית החולים קלט יותר מ-800 פצועים מאז תחילת המערכה ואנחנו מטפלים בהם במסירות".

בר-דוד קיבל סקירה בחמ"ל העירייה מראש העיר תומר גלאם ושמע ממנו על ההתמודדות העירונית עם מצב החירום ועם תקיפות המחבלים. "הגעתי הבוקר לאשקלון כדי לחזק את העובדים ואת תושבי העיר", אמר יו"ר ההסתדרות. "אשקלון היא עיר חזקה והיא מנוהלת בצורה הטובה ביותר. אפשר ללמוד ממנה על התנהלות נכונה הן בשגרה והן בחירום".

יו"ר ההסתדרות ציין בפני גלאם והנוכחים כי מוקד החירום של ההסתדרות עומד לרשות התושבים, ונציגי ההסתדרות במוקד יודעים לתת סיוע במציאת דיור חלופי לאלה שנאלצים להתפנות.

"אני מעמיד את עצמי לרשות העיר ולעומד בראשה. אני לא מבין מדוע ראש העיר צריך לזעוק בשעת מלחמה. על משרדי הממשלה לפעול ולהבין את גודל השעה ואת מצוקת האזרחים. אפעל מול כל הגורמים כדי לסייע ולקדם את הסרת החסמים שמונעים את מיגון הבתים. במקום שבו משרדי הממשלה לא נמצאים או פועלים, אנחנו פוגשים את אנשי הרשויות המקומיות. עובדי השלטון המקומי והעומדים בראשות הערים, ממטולה ועד אילת, הם מנהיגים אמיתיים שמובילים את האזרחים. אני קורא למשרדי הממשלה התעוררו, התחילו לפעול ולדאוג לאזרחים".

בר-דוד פגש גם את לוחמי האש בתחנת הכיבוי העירונית ואמר להם: "אתם עומדים בקו האש הראשון ומחלצים תוך כדי מטחים. אתם חלק מהמאמץ המלחמתי. אני רואה אתכם חזקים וגיבורים והמדינה מביטה בכם בגאווה. אני מחבק ומחזק אתכם, ההסתדרות כולה גאה בכם. זה הזמן של כולנו להירתם ולעשות את המקסימום למענכם ולמען ארצנו".

לסיכום ביקורו אמר יו"ר ההסתדרות: "יש פה באשקלון עובדים ותושבים מדהימים. המגזר הציבורי ככלל, ובעיר בפרט, נותן כתף בזמנים קשים כאלה. אנחנו בהסתדרות ממשיכים להשתמש בכלים שלנו לטובת העיר ואנשיה, ולכל מי שאנחנו יכולים. אנחנו פה איתכם".

בסיור השתתפו: יו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי ויו"ר מרחב אשקלון רמי גואטה.

ביקור יו"ר ההסתדרות בחפ"ק עיריית אשקלוןביקור יו"ר ההסתדרות בחפ"ק עיריית אשקלון