בית הדין להנהלת רשת "קהילה ופנאי": הכנסו למו"מ להשגת הסכם קיבוצי חדש

בית הדין להנהלת רשת "קהילה ופנאי":
הכנסו למו"מ להשגת הסכם קיבוצי חדש

ברקע השביתה ברשת "קהילה ופנאי", החליט היום בית הדין כי ההנהלה מחויבת להסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018. במקביל, הצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן הבוקר (א') בסוגיית השביתה שהוכרזה ברשת "קהילה ופנאי" על ידי ההסתדרות. במהלך הדיון, כבוד השופטת ד"ר אריאלה גילצר-כץ העמידה בפני הנהלת הרשת שתי אפשרויות. הראשונה - המשך חלות הסכם הקיבוצי הנוכחי, וזאת עד לחתימת הסכם קיבוצי חדש, במסגרת מו"מ אליו יכנסו הצדדים באופן מיידי. האופציה השנייה - השביתה תימשך במידה והנהלת הרשת תמשיך להימנע מיישום ההסכם הקיבוצי, והצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש.

ע"פ החלטת בית הדין ובהתאם לתשובתה של הנהלת הרשת, עובדי הרשת יחזרו היום לעבודה, וכי יקבלו את כל התנאים אליהם הם זכאים מתוקף ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם, וממנו הנהלת הרשת ניסתה להתנער. כמו כן, קבע בית הדין כי הצדדים יכנסו למו"מ על הסכם קיבוצי חדש, וידווחו לביה"ד על תוצאות המו"מ לא יאוחר מיום  - 1.7.2023.

נזכיר כי הכרזת השביתה נבעה כאשר הנהלת רשת "קהילה ופנאי", המפעילה מסגרות חינוך שונות בעיר (צהרונים, גנים ובתי-ספר), הודיעה באופן חד-צדדי, כי היא לא מכבדת את ההסכם הקיים. בכך למעשה, פגעה ההנהלה בתנאי ההעסקה של מאות עובדות ועובדים, רבים מהם המשתכרות ממילא שכר נמוך. חרף הדרישה של הוועד ושל ההסתדרות לקיים מו"מ הוגן על הסכם קיבוצי חדש, שוב ושוב נתקלו הבקשות בחומה בצורה. בלית ברירה, ואחרי שלמעשה גרמה ההנהלה למחיקת זכויות העובדות – הוכרז סכסוך עבודה. בחודש שעבר התקיימו עיצומים למספר שעות, ואלה זכו להתעלמות מצד ההנהלה. בעקבות כך, בשבוע שעבר פתחו עובדי הרשת בשביתה במחאה על פגיעה והרעת תנאי העסקתם.

את ההסתדרות ייצגו בהליך: עו"ד גלי שטיינברג, ראש תחום בכיר מרחבים בהסתדרות, ועו"ד צבי שפר, יועמ"ש מרחב חולון-בת ים בהסתדרות.