ההסתדרות: לעצור את התערבות תן ביס בהתאגדות עובדיה

ההסתדרות בבקשה דחופה לביה"ד: עצור את ההתערבות האסורה של תן ביס בהתאגדות עובדיה

עם תחילת מהלך התאגדות עובדיה בהסתדרות, החלה תן ביס לנקוט בשורה של צעדים אסורים למניעת המהלך. בין היתר הפיצו מנהליה מסרים ואיומים כלפי העובדים, ויו"ר הוועד שהוביל את ההתארגנות זומן לשימוע לפני פיטורים

ההסתדרות הגישה לבית הדין האזורי לעבודה תל-אביב בקשה דחופה לעצור את התערבותה הבוטה והאסורה של חברת תן ביס (סקובר בע"מ) בהתארגנות עובדיה בהסתדרות. 

1,400 שליחי תן ביס השלימו בתחילת השבוע את התאגדותם, לאחר שלמעלה ממחצית מהם חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. אלא שבניגוד לדין, נתקלו העובדים בניסיונות גסים לסכל את המהלך מצד הנהלת החברה, לרבות זימונו לשימוע לפני פיטורים של העובד שמוביל את ההתאגדות.

כתב הבקשה שהוגש לבית הדין על ידי עו"ד ענת גוטמן ועו"ד עדי גולן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מפרט שורה ארוכה של מעשים אסורים לכאורה שביצעה תן ביס, שכבר הועלו כלפיה טענות בעבר על סיכול התארגנות עובדיה במסגרת ארגון "הפועל המזרחי".

לפי הבקשה, החברה פעלה כ"מכונה משומנת היטב" מתוך מטרה לעצור את ההתארגנות בכל מחיר. כך למשל, בבוקר יום ה' 22.10.2020, החברה הציבה מנהלי אזורים וראשי צוותים באופן חריג ומתואם בנקודות שמהן העובדים יוצאים למשמרתם, זאת, כדי "להפגין נוכחות" ולהבהיר לעובדים שהם תחת מעקב. מנהלים אלו יזמו "תדריכים אישיים" לעובדים לפני היציאה למשמרת בתוך רכביהם, באופן שלא יאפשר לתעד את ההפרעה שלהם להתארגנות.

בנוסף, בקבוצות הווטסאפ הפנימיות בחברה, המשמשות את המנהלים להעברת הודעות שוטפות לעובדים, הופצו על ידי מנהלים לעובדים שכפופים להם - אגב שימוש בסמכותם - מסרים שקריים ומכפישים כנגד ההתארגנות ומוביליה. מנהלים בחברה אף הפיצו לעובדים טפסים לביטול חברותם בהסתדרות והשתמשו בסמכותם כדי להפעיל על העובדים לחץ במטרה למנוע מהם להצטרף להסתדרות.

בבקשה שהוגשה לבית הדין מבקשת ההסתדרות למנוע מתן ביס לפעול נגד ההתארגנות וכן להימנע מפיטורי יו"ר הוועד. לבקשת ההסתדרות נקבע דיון בהול מחר (ב') בשעה 09:00 בפני כב' הנשיאה השופטת הדס יהלום.

מובילי ההתאגדות בתן ביסמובילי ההתאגדות בתן ביס