הסכם קיבוצי ראשון לעובדי המטה של חוגלה קימברלי

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי המטה של חוגלה קימברלי

עשרות עובדי המטה של חוגלה קימברלי, בהם עובדי שירות הלקוחות ומחלקות הכספים, ייהנו לראשונה מהסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי. ההסכם כולל בין היתר תוספת שכר שנתית בגובה 2.9%, מענק חתימה של 1,800 שקל, תקציבי רווחה, ביגוד, קרן השתלמות ועוד

כחצי שנה בלבד לאחר שהתאגדו בהסתדרות, נחתם הסכם שיסדיר לראשונה באופן קיבוצי את תנאי העסקתם של עשרות עובדי המטה בחברת חוגלה קימברלי. בכך מצטרפים עובדי המטה למאות עובדים נוספים בחברה, במרכז הלוגיסטי ובסקטור המכירות, שתנאי העסקתם כבר הוסדרו בהסכמים קיבוציים.

המו"מ להסכם התנהל בתקופה האחרונה בצל משבר הקורונה, בשיתוף פעולה בין יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף, יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה משה ארבלי, מ"מ יו"ר המרחב דני אוחיון, מנהל חטיבה ארצי ומחזיק התיק יוגב עשור ויו"ר ועד הפעולה בחברה מיכאל זליבנסקי. המו"מ להסכם לווה משפטית ע"י עו"ד רענן שקדי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

ההסכם יחול על עובדי מחלקת הכספים, גזברות, מוקד שירות הלקוחות, מחלקת השירות לספקים ועוד. כחלק ממנו ייהנו העובדים מתוספת שכר שנתית של 2.9% בכל שנה למשך כל אחת משלוש שנות ההסכם וממענק חתימה מיוחד בגובה 1,800 שקל. 

בנוסף לכך ההסכם כולל תקציב רווחה לנופש על סך 2,000 נטו לכל שנה לכל עובד, קרן השתלמות עד לגובה 7.5% (הפרשת מעסיק) לעובדים קבועים, הגדלת השי בחגים, חלוקת מוצרי החברה אחת לרבעון, ביגוד אחת לשנה בסך 1,000 שקל, אפשרות לקביעות בתוך שלוש שנים ובנוסף מנגנון פיטורים אשר מבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדות והעובדים.  

יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה, גבי אסרף, בירך את הצדדים על חתימת ההסכם ואמר כי במיוחד בימים אלה לתעשייה בישראל ישנה חשיבות יתרה, ועל כן חשוב לחזק את חופש ההתאגדות ואת הצורך לעגן זכויות של עובדים תחת הסכם קיבוצי.

יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה, משה ארבלי, הצטרף לברכות על ההסכמות לטובת העובדים והחברה כאחד, ואיחל המשך עבודה משותפת ויחסי העבודה מעולים בין הצדדים.

מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות התעשייה ומחזיק תיק חוגלה קימברלי, יוגב עשור, בירך את ועד העובדים על העבודה המשותפת במהלך המשא ומתן והישגי ההסכם, והודה לצדדים על העשייה המשותפת והפורייה.  

יו"ר ועד הפעולה של עובדי המטה בחוגלה קימברלי, מיכאל זליבנסקי, ציין כי הוא עובד מזה 20 שנה בחברה ורואה בה בית בכל ליבו. זליבנסקי הודה להסתדרות על הסיוע המקצועי והתמיכה לאורך כל  הדרך ולהנהלה על עצם מעמד החתימה. ישנה עוד עבודה רבה למען עובדי המטה, ציין זליבנסקי והוסיף כי יחד עם חברות הוועד רחל גובסי וסיגל אשר הוא בטוח שהדרך המשותפת עוד ארוכה.

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם