הוכרז סכסוך עבודה בכל הרשויות המקומיות

הוכרז סכסוך עבודה בכל הרשויות המקומיות

ההסתדרות הודיעה כי הכריזה סכסוך עבודה ברשויות המקומיות ובשלוש הערים הגדולות - כחלק מהמאבק למניעת פיטורי כ-4,000 עובדי תכנית קרב להעשרה בחינוך, אשר מועסקים בעיקר בפריפריה

ההסתדרות הכריזה הערב על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות ובמועצות האזוריות - כחלק מהמאבק למניעת פיטורי אלפי עובדי תכנית קרב, בשל היעדר תקצוב ממשלתי. המשמעות היא שבתוך 14 יום, תוכל ההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים בפעילות הרשויות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, הודיע בשלב זה, כי אם לא יימצא פתרון לעובדי תכנית קרב, תומכי מערכת החינוך: סייעות, אבות בית, מזכירות ועוד, לא יפתחו את שנת הלימודים.    

במכתב שהעביר יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד בר-טל, ליו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, ולמנכ"לי הערים תל אביב-יפו, ירושלים וחיפה, הוא כתב כי הסכסוך הוא "בין היתר, בשל אטימות משרד החינוך בכל הנוגע לפיטוריהם של כ-4,000 עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך. לא נוכל לעמוד מנגד".

תכנית קרב היא תכנית חינוכית שפועלת למעלה מ-25 שנה ומספקת שיעורי העשרה, במהלך יום הלימודים, למאות אלפי תלמידים בבתי ספר ובגני ילדים ב-125 רשויות בארץ, בעיקר בפריפריה.

לחצו לקריאת המכתב שהעביר יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל

בית ההסתדרות בתל-אביבבית ההסתדרות בתל-אביב