עובדי זאפ גרופ יפגינו מול משרדי קרן אייפקס

עובדי זאפ גרופ יפגינו מול משרדי קרן אייפקס

עובדים מחברת זאפ גרופ יפגינו מחר מול משרדי קרן אייפקס במחאה על גרירת הרגליים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון, למרות שהצדדים כבר הגיעו להסכמות

עשרות עובדי זאפ גרופ יפגינו מחר (ה') מול משרדי קרן אייפקס והמנכ"לית זהבית כהן בתל אביב, במחאה על גרירת רגליים מצד הנהלת החברה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם.

זאפ גרופ נמצאת בבעלותה של קרן אייפקס וכ-300 עובדיה עוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים. לפני כשנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות ומאז מצוי ועד העובדים במו"מ מתמשך מול ההנהלה, במטרה להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

בחודש פברואר האחרון הגיעו הצדדים להסכמות במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אך למרות זאת הוסיפה ההנהלה לגרור רגליים ולמשוך זמן ונמנעה מלחתום על ההסכם. עם פרוץ משבר הקורונה, הקפיאו הצדדים את המגעים לחתימה על הסכם. ועד העובדים נהג באחריות בתקופה זו ואף אפשר לחברה להוציא עובדים לחל"ת ולבצע פיטורי התייעלות, ללא הערמת קשיים בנושא.

לאור השיפור היחסי במצבה הכלכלי של החברה והחזרה המסוימת לשגרה, ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את הצעדים לחתימה על ההסכם, ואף הציעו מספר פשרות הלוקחות בחשבון את מצב המשק בתקופה זו, אך כולן נדחו ונתקלו בסירוב גורף על ידי הנהלת החברה. לאחר שמוצו כל האפשרויות, החליט הוועד לפעול ולממש את סכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר 2019 ולצאת לצעדים ארגוניים במטרה לקדם את החתימה על ההסכם, ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים בתקופה קשה זו.

יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר, מסרה: "ועד העובדים קורא להנהלת החברה לחתום על ההבנות והסיכומים שהושגו בין הצדדים ולחתום על הסכם קיבוצי חדש. החזרה מההסכמות היא יריקה בפרצופם של העובדים הנאמנים של זאפ. בשל המצב הכלכלי במשק, ועד העובדים הציע מספר פשרות והסכמי ביניים אך ההנהלה דחתה את כולן על הסף. מיותר לציין, שבחסות הקורונה ניצלה ההנהלה את ההזדמנות ופיטרה עשרות מעובדי זאפ. לא נסכים להמשך גרירת הרגליים והסחבת מצד ההנהלה ולא נאפשר לחברה להמשיך ולפטר עובדים בחוסר תום לב כשהיא מנצלת את המצב במשק".

כלי תקשורת מוזמנים להגיע ולסקר את ההפגנה שתתקיים מול משרדי קרן אייפקס, רחוב ברקוביץ' 4, תל-אביב, ביום ה' 13.8.2020, בשעה 11:00.

עובדי זאפ גרופ יפגינו מול משרדי קרן אייפקס (ארכיון)עובדי זאפ גרופ יפגינו מול משרדי קרן אייפקס (ארכיון)