יו"ר ההסתדרות: "יש לשפר את תנאי העו"סים"

יו"ר ההסתדרות: "המדינה לא צריכה להיאבק עכשיו מול עובדים. יש לשפר את תנאי העו"סים" 

במפגש עם עובדי ביה"ח פדה-פוריה התייחס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לשביתה המתמשכת של העובדות והעובדים הסוציאליים ואמר כי ביקש מסגן שר האוצר איציק כהן להצטרף אליו למו"מ על מנת להביא לפריצת דרך  

"אירוע העובדות הסוציאליות מתמשך יותר מדי זמן. אני מקווה לפריצת דרך ביומיים הקרובים על מנת שהן יחזרו לעבודה וימשיכו לתת למטופלים את הסיוע שהם צריכים". כך אמר לפני זמן קצר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, במפגש עם עובדי בית החולים פדה-פוריה הסמוך לטבריה, בעת סיור שערך במרחב כנרת של ההסתדרות.

בר-דוד הוסיף כי הוא מלווה את העובדות והעובדים הסוציאליים מתחילת מאבקם, ומסייע להם בחיפוש פתרונות למצב. "יש איזשהו מתווה, אבל עדיין אין פריצת דרך. זימנתי אלי את הצדדים למחר (יום ג') וביקשתי מסגן שר האוצר איציק כהן שיצטרף למו"מ. העו"סים זקוקים למענה ולתשובות לשכר הנמוך, ללחצים שהם נמצאים תחתיהם ולרמת האיום שיש בתחנות העבודה שלהם", אמר בר-דוד.

עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי "מדינת ישראל לא צריכה עכשיו את המאבקים האלה ולהיכנס לעימותים מול עובדים, בטח לא בתקופת הקורונה. העובדים במדינה, המגזר הציבורי כולו ובטח מערכי האחיות והעובדות הסוציאליות, הם אלה שהובילו את המערכה וניהלו אותה. לכן צריך לטפל, להוסיף תקנים איפה שצריך ולשפר את תנאי העבודה על מנת שנוכל להיות ערוכים לגלים הבאים, אם יבואו - בתקווה שזה כמובן לא יקרה".

בר-דוד עם יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני, 12.7.2020בר-דוד עם יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני, 12.7.2020