הסכם להליך פרישה מרצון בחברת הביטוח הפניקס

הסכם קיבוצי ב"הפניקס": החברה תציע תכנית פרישה מרצון הכוללת הטבות לעובדים בהיקף של כ-20 מיליון שקל

ההסכם שנחתם בין הסתדרות המעו"ף, ועד עובדי הפניקס והנהלת החברה, יאפשר לה לנקוט בצעדים שיסייעו להתייצבותה ולחזרתה לאיזון כלכלי תוך התחשבות מירבית בזכויות 3,500 עובדיה. בין היתר ההסכם יאפשר לעובדים קבועים מהפניקס לפרוש מרצון ולקבל תנאים מיטיבים. הפחתת השכר שבוצעה בחברה במשבר הקורונה תבוטל רטרואקטיבית, ותוגדל משמעותית תוספת השכר שנקבעה בעבר לשנת 2021

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ויו"ר ועד עובדי הפניקס אורן שמידוב, חתמו היום (ג') עם מנכ"ל קבוצת הפניקס אייל בן סימון על הסכם קיבוצי מיוחד שיאפשר לחברה להחל בתהליך הבראה והתייעלות, בשותפות ובהסכמה עם נציגות העובדים. ההסכם מביא בחשבון את התקופה הקשה והמאתגרת שעוברת על המשק, ולא פסחה גם על חברת הפניקס, ומאפשר לה לנקוט בצעדים אשר יסייעו לה להתייצב ולחזור לאיזון כלכלי תוך התחשבות מירבית בזכויות 3,500 עובדיה.

ההסכם כולל תכנית פרישה מרצון בסכום חסר תקדים בענף הביטוח בישראל, בעלות משוערת של כ-20 מיליון שקל. התכנית תאפשר לעובדים קבועים מהפניקס לפרוש מרצון תוך קבלת תנאים מורחבים ומיטיבים, בגובה של עד 19 משכורות, תלוי ותק. לעובדים שאינם קבועים, יינתן מענק פרישה חד-פעמי. לכל העובדים הפורשים יינתן ליווי מקצועי על מנת לסייע במציאת מקום עבודה חלופי. זאת ועוד: לעובדים שיפרשו מרצון במסגרת תוכנית הפרישה, אשר שהו בחל"ת במהלך חודשי הקורונה, ייתן מענק היעדרות חד פעמי בגובה של עד 2 משכורות לעובד.

בנוסף לכך, הצדדים סיכמו כי הפחתת השכר שביצעה הנהלת הפניקס לעובדים במשבר הקורונה בשיעור של 6%, תבוטל – והסכומים שהופחתו יוחזרו רטרואקטיבית מחודש מאי 2020. תוספת השכר לשנת 2021 תגדל ולשיעור ממוצע של 4.7% (במקום 3.4% כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה אשתקד).

עוד לפי ההסכם, נקבע כי עובדים אשר נמצאים בחל"ת ואינם נכללים במהלך הפרישה מרצון ישובו לעבודה מלאה וסדירה לקראת סוף חודש יולי השנה או לפני כן, בהתאם לצורכי החברה.

כמו כן, הוסכם כי החברה תוסיף כמיליון שקלים לקרן הסיוע לטובת עובדים שנקלעו למצוקה כתוצאה ממשבר הקורונה שתעמוד על 8.5 מיליון שקלים. בנוסף, בחודש מרץ הוקמה קרן להשבה של ימי חופשה שנוכו מהעובדים בתקופת הקורונה, בסכום מצטבר של למעלה מ-3.5 מיליון שקל. כך שלמעשה, כל ימי החופשה שנכפו על העובדים בחודשי הקורונה יושבו לעובדים במלואם על חשבון החברה, במסגרת הסכם קיבוצי זה.

עוד הוסכם, על הענקת רשת ביטחון לעובדים מפני פיטורי צמצום, התייעלות והפחתות שכר, מכל סוג שהוא, במהלך כל תקופת תוקפו של ההסכם הקיבוצי.

המו״מ לווה על ידי עו"ד אלי כהן ממשרד עו"ד בני כהן ושות' מטעם ועד העובדים, ועל ידי עו"ד יובל ברוק מטעם הסתדרות המעו"ף.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר בעקבות החתימה על ההסכם: "נגיף הקורונה הביא חברות רבות במשק להתמודד עם משבר כלכלי שטרם נראה כמותו, ומצב זה חייב לבצע התאמות ושינויים מורכבים מצד נציגות העובדים. אני מודה להנהלת הפניקס ולוועד העובדים על כך שבאופן הדדי ובשיתוף פעולה הצליחו להגיע להסכמות ונרתמו כל אחד מצדו למען המשך הצלחת החברה גם בעת משבר".

יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורן שמידוב, ציין: "לאחר חודשים של מאבקים ודיונים, כשברקע משבר כלכלי חסר תקדים, הגענו להסכם ייחודי בענף הביטוח הכולל מתווה של פרישה מרצון שיאפשר לעובדים לפרוש עם גב כלכלי איתן ובנוסף, שיפור ניכר בתנאי השכר של עובדי החברה. אני רוצה להודות מקרב לב לעובדים שבתקופה זו עמדו לצידנו וכמובן לחברי הוועד, ליו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ליו"ר הסתדרות המעו״ף גיל בר-טל, שתמכו וסייעו במהלך המו"מ. תודה מיוחדת מגיעה ליועץ המשפטי של ועד העובדים, עו"ד אלי כהן, על ליווי משפטי נכון ואחראי של המו"מ".