הסכם קיבוצי חדש ל-800 עובדי שטראוס מים

הסכם קיבוצי חדש ל-800 עובדי שטראוס מים

על פי ההסכם יזכו העובדים בין היתר להעלאות שכר שגובהן בין 10.3% ל-12.8%, הגדלת ההפקדות לקרן ההשתלמות, מענקי ביגוד ועוד

הסכם קיבוצי חדש שתוקפו ארבע שנים נחתם בין ההסתדרות, הנהלת חברת שטראוס מים וועד העובדים. החברה, שמייצרת מערכות לטיהור, קירור, חימום וסינון מים, ממוקמת באור יהודה ומעסיקה כ-800 עובדים.

על פי ההסכם, עובדי שטראוס מים יזכו להעלאות שכר שגובהן בין 10.3% ל-12.8% ושיחולקו בפעימות בארבע השנים הקרובות. העובדים אף יקבלו בונוס על פי עמידת החברה ביעדיה השנתיים. כמו כן, יוגדלו מענקי הביגוד, האש"ל והקייטנות. בנוסף, יוגדלו ההפקדות לקרן ההשתלמות של העובדים, יוגדל תקציב הרווחה ויצטמצמו פערי השכר בין העובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו, עופר חתוכה, מסר: "שטראוס מים לא הוציאה את העובדים לחל"ת והמשיכה לנהל איתנו את המו"מ גם בתקופת הקורונה. אין ספק כי מדובר בחברה ששמה דגש על ההון האנושי שלה, רואה אותו ודואגת לרווחתו".

מנכ"ל שטראוס מים ישראל, יניב שיראזי, ציין: "עובד מרוצה ושמח זה עובד שבא לעבודה עם רצון לעבוד ומוטיבציה ומביא את החברה להישגים".

מנכ"ל שטראוס מים העולמי, רונן זוהר: "אני גאה ומברך על הדרך בה נעשה ההסכם שיביא את העובד למקום טוב יותר. לא פחות מהתוצאה חשובה הדרך איך הגענו לתוצאה, זה אומר משהו על מי שאנחנו ושאנחנו יודעים לשבת ולדבר".

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, בירך על חתימת ההסכם והודה לכל צוותי המו"מ על ההסכמות ועל הנחישות להגיע להבנות לטובת כל הצדדים.

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו: "ההסכם עליו חתמנו בעיצומו של משבר הקורונה, מהווה הישג גדול לציבור עובדי שטראוס מים ולחברה עצמה. זה לא מובן מאליו שחברה תפתח בימים כאלה את כיסה ותשלם לעובדיה תוספות משמעותיות, וזה מעיד יותר מכל על הבנתה את חשיבות ההון האנושי שלה. אני רוצה להודות לכל השותפים במו"מ ולהודות למזכיר החטיבה אביב שניר, לאומרי זינגר מאגף הכלכלה, לעו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית וללילך קפלן שניהלה במשותף את המו"מ".

עו"ד לילך קפלן ממרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו, שליוותה את העובדים במהלך המו"מ, הודתה אף היא לחברי הוועד וההנהלה ומסרה: "מדובר בהסכם ערכי שנוגע לכלל אוכלוסיות החברה ועמו אמירה חשובה לעובדים שגם בתקופה שהמשק עובר טלטלה,  יש להם ביטחון כלכלי וחברה שמפרגנת ורואה אותם".

יו"ר הוועד מרקי מערבי: "אני מביע את שמחתי על ההסכם אשר נחתם בשמי ובשם כל ועד העובדים. זהו הסכם שמביא לידי ביטוי את האג'נדה וחזון הוועד, שלנגד עינינו ראינו את טובת העובד, ביטחונו התעסוקתי בד בבד עם המשך צמיחת החברה. אני מודה לחברי לוועד, שהיו שותפים מלאים להסכם, להסתדרות העובדים במרחב, לחטיבת המזון והפרמצבטיקה ולהנהלת חברת שטראוס מים".

במעמד החתימה על ההסכם נכחו חברי הוועד: רונה בן משה, שלומי פרץ, מאור מאיר, משה סידי, ניר גיל ונירן גלאור, שהיו שותפים מלאים להסכם.