סכסוך עבודה בחברת ההייטק ECI

הוכרז סכסוך עבודה בחברת ההייטק ECI

על רקע כוונתה של חברת ההייטק לפטר עשרות עובדים באופן חד-צדדי, אישרה ההסתדרות הכרזת סכסוך שיחול על כ-800 עובדי ECI בישראל. הצדדים כבר סיכמו על הפחתת שכר זמנית של 10%. יו"ר הוועד אופיר לוי: "לא נאפשר להנהלת ECI לנהל את החברה תוך דריסת העובדים, בטח בתקופה רגישה כמו זו"

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע לפני זמן קצר להנהלת ECI telecom כי ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה בחברה, על רקע כוונתה לפטר עשרות עובדים. 

בשבועות האחרונים קיימה ההנהלה ישיבות מו"מ עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות, בו הוצג יעד חיסכון בשל תכנית המיזוג עם חברת ריבון האמריקאית ומצבה הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. במהלך הישיבות נמנעה הנהלת החברה מלדון בתנאי הפרישה ותכנית הפיטורים של העובדים כחלק מהמהלך, ועסקה בהסטת הדיון לנושאים צדדיים, תוך הסתרת מידע וטשטוש כוונותיה האמיתיות.

ההסתדרות והוועד הציגו בפני ההנהלה חלופות חיסכון רבות אחרות בשעה קשה זו של המשק, ובין היתר הצדדים סיכמו על הפחתת שכר זמנית של 10% למשך חודשיים. למרות זאת, לנציגות העובדים נודע כי החברה מכוונת לפיטורים של עשרות עובדות ועובדים. בימים האחרונים שכר ועד העובדים את שירותיו של הכלכלן פרופ' ירון זליכה, שיספק ייעוץ לאחר עיון בנתוניה הכלכליים של החברה.

מתוך רצון להגן על עובדי ECI ועל תנאיהם, הכריזו ועד העובדים וההסתדרות על סכסוך עבודה בדרישה להסכים על תכנית ההתייעלות ועל תנאי הפרישה של העובדים שהעסקתם בחברה תסתיים במידה ויהיה בכך צורך.

 יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי, מסר: "לא נאפשר להנהלת ECI לנהל את החברה תוך דריסת העובדים, בטח בתקופה רגישה כמו זו. ההתנהלות בשטח מוכיחה כי במקום לנהל מו"מ הוגן, ההנהלה בוחרת למשוך זמן ולהפתיע את העובדים. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונגיב בחומרה על כל פגיעה בזכויות העובדים, כפי שעשינו בעבר". 

ECI עוסקת בתחום התקשורת והרשתות והיא מעסיקה כ-800 עובדים בעיקר בפתח תקווה ובמרכז פיתוח בבאר שבע. עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בשנת 2016 ובמקום קיים הסכם קיבוצי פורץ דרך שנחתם לאחר מאבק ממושך, שאף לווה בצעדים אלימים כלפי העובדים ששבתו.

שביתת עובדי ECI בינואר 2018שביתת עובדי ECI בינואר 2018