הוכרז סכסוך עבודה לכל עובדי המעבדות

סכסוך עבודה לכל עובדי המעבדות

התפשטות נגיף הקורונה הגדילה באופן משמעותי את העומסים על עובדי המעבדות והעמידה אותם בחזית המאבק האפידמיולוגי. למרות זאת מסרבת המדינה לחתום על הסכם שיתגמל אותם כראוי על מטלותיהם, תוך מחסור חמור בכוח אדם וסכנה ממשית לבריאות הציבור 

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשות רפי מסט אישרה הבוקר (ג') סכסוך עבודה כללי לביוכימאים, מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות.

הסכסוך הוכרז על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל בחודשים האחרונים, דבר אשר הצריך את כל עובדי המעבדות בבתי החולים, במעבדות המחוזיות, במעבדות בקופות החולים, במעבדות לבריאות הציבור ובמכון לביקורת ותקינה להתגייס ולעמוד בחזית המאבק לעצירת התפשטות הנגיף, תוך סיכון ממשי לבריאותם ולבריאות בני משפחתם. 

עובדי המעבדות נדרשו לבצע עשרות אלפי בדיקות ביום לזיהוי נגיף הקורונה ומאות אלפי בדיקות סרולוגיות לזיהוי נוגדנים כנגד הנגיף, וזאת בנוסף לעבודת המעבדות השוטפת לצורך שמירה שגרתית על בריאות הציבור.

המצב הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים, ומנגד תגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות – בניגוד ל"תקנות בריאות העם". בנוסף, עולה דרישה לביצוע שעות עבודה נוספות מעבר לתקן ללא תגמול ראוי ומוסכם. משא ומתן בין נציגות העובדים למעסיקים לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את מתכונת העבודה בתקופת המשבר והתגמול בגינה, נקלע למבוי סתום.

הסכסוך חל על כל עובדי המעבדות המועסקים במשרדי הממשלה לרבות משרד הבריאות; בשירותי בריאות כללית; במרכזים הרפואיים הדסה, שערי צדק, איכילוב, בני ציון, אסותא; ברשויות המקומיות, בקופת החולים מאוחדת ובעובדי קרנות המחקר אצל המעסיקים השונים.