על רקע משבר הקורונה: הסכם מיוחד בחברת "ביטוח חקלאי"

על רקע משבר הקורונה: הסכם מיוחד בחברת "ביטוח חקלאי"

בין עיקרי ההסכם, עליו חתמו ההסתדרות, הנהלת החברה וועד העובדים: העובדים יקבלו בונוס בגין שנת 2019, אך תקציב הרווחה יקוצץ

על רקע משבר הקורונה והשפעתו על המשק, חתמו היום נציגי ההסתדרות, הנהלת חברת "ביטוח חקלאי" וועד עובדי החברה, על הסכם קיבוצי מיוחד אשר מסדיר את תנאי התעסוקה של העובדים. זאת, כדי להגן על זכויות העובדים, מחד, וכדי לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות המשבר, מאידך.

ההסכם רלוונטי לכ-180 עובדים. ע"פ הכתוב בו, באחד ביוני חזרו עובדי החברה לעבודה מלאה וסדירה ואין עובדים המצויים בחל"ת או מועסקים בהיקף משרה נמוך, בשל משבר הקורונה. 

את ההסכם הובילו מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות מירי גרגיר, עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, בני כאהן מאגף כלכלה, ובשיתוף עם יו"ר ועד עובדי "ביטוח חקלאי" אורית שמש והנהלת החברה.   

חברת "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ" נמצאת בבעלות של 261 קיבוצים, מושבים ואגודות במגזר ההתיישבותי. היא פועלת בתחום הביטוח הכללי, הן במגזר הקיבוצי והן במגזר הפרטי.

בין עיקרי ההסכם המיוחד: הבונוס בגין שנת 2019, שולם לעובדים במשכורת חודש מאי 2020, כפי שנקבע בהסכם עבודה מוקדם יותר שנחתם בחברה. גם עובדים ששהו בחל"ת, זכאים לבונוס זה. תוספת השכר לשנת 2020 אשר עתידה להיות משולמת החל מספטמבר, תדחה ותשולם החל ממשכורת אפריל 2021. עוד נקבע כי תקציב הרווחה של השנה הנוכחית יופחת באופן חד-פעמי בסך של 1 מיליון שקל.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר: "אני מברך את הצדדים שהיו שותפים למשא ומתן. למרות המצב הקשה שפקד את המשק, ניכר שחברות ביטוח רבות מצליחות להגיע להסכמים אשר שומרים על זכויות עובדיהן גם בשעת משבר".

ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות, מירי גרגיר, מסרה: "בנסיבות הקיימות ובמציאות שנכפתה עלינו, אני שמחה שהצלחנו לייצר דיאלוג ולהגיע למתווה, שבראש ובראשונה החזיר את העובדים למקום עבודתם והקנה להם תחושת ודאות. גם בתקופה כל כך מאתגרת ידענו לשוחח ולפתור בעיות בשיתוף פעולה".

יו"ר ועד עובדי חברת "ביטוח חקלאי אגודה שיתופית", אורית שמש, אמרה: "נחתם היום נספח להסכם העבודה הקיבוצי בביטוח חקלאי, המתייחס להשלכות הכלכליות של תקופת הקורונה. הנספח ממזער את ההשלכות הכלכליות על העובדים, למינימום הכרחי בנסיבות הקיימות, ובהצלחה ביחס לחברות אחרות בענף הביטוח. ההסכם הושג בתיווך מירי גרגיר ובליווי עו"ד כפיר זאב, המייצג את ועד העובדים, ואני רוצה להודות להם באופן אישי על הזמינות וההירתמות. תודה גם לגיל בר-טל, שהיה מעורב באופן אישי בהסכם זה, ולשאר העוסקים בדבר".