מובילה לשינוי: הכירו את נסרין אבו חגול חוטב'א

"רק יחד נצליח לשמור על הזכויות שלנו"

הרוקחות והרוקחים ברשת סופר פארם החליטו להתאגד בהסתדרות כדי לדאוג לעצמם לביטחון תעסוקתי וכדי שיהיה מאחוריהם ארגון מקצועי שידאג לזכויות שלהם. נסרין אבו חגול חוטב’א, מנהלת אגף בבית המרקחת של הרשת ברחוב גורדון בת"א, מספרת בטור אישי על הסיבות שהביאו אותה ואת עמיתיה להצטרף למהלך

נעים להכיר, אני נסרין אבו חגול חוטב'א, בת 32, במקור משפרעם וכיום תושבת תל-אביב-יפו. הוכשרתי כרוקחת בשנת 2012 ובשבע וחצי השנים האחרונות אני עובדת כרוקחת ברשת סופר פארם.

החלטתי ללמוד רוקחות דווקא בגלל שזה מקצוע המשלב מתן שירות וידע רפואי עם עזרה ממשית לאנשים. היה לי חשוב לעסוק במקצוע שבו אוכל באמת להביא לפתרון בעיות רפואיות לציבור, להרגיש טוב יותר, וגם לבוא במגע פרונטלי עם אנשים.

בתפקידי אני משמשת כמנהלת אגף הרוקחות בבית המרקחת של סופר פארם בסניף גורדון בתל-אביב. העבודה כיפית, מאתגרת ומספקת לי מקום מקצועי שבו אני יכולה ללמוד ולהתפתח באווירה חמה וביתית.

לאחרונה החלטנו, קבוצה של רוקחים בסופר פארם, להתאגד בהסתדרות, כדי שארגון העובדים יוכל לייצג אותנו, יחד איתנו, מול ההנהלה וכדי שאיגוד הרוקחים יוכל לייצג אותנו מול משרד הבריאות בדרישתנו לשיפור המקצוע. למה הצטרפתי להתאגדות? מהמון סיבות, ראשית, כדי לא להרגיש לבד, שתהיה לי הרגשת ביטחון תעסוקתי עכשיו ובעתיד, ובעיקר להרגיש שיש מאחורי ארגון מקצועי שדואג לזכויות שלי.

נכון, סופר פארם זו רשת אוהבת ומתגמלת מבחינות רבות, אבל אף אחד מהרוקחים במאות סניפי הרשת ברחבי הארץ לא יכול להבטיח שכך זה גם יהיה בעתיד, ולכן התאגדנו - לדאוג לעצמנו לעתיד בטוח וטוב, לשפר את הפנסיה שלנו ולדעת שיש לנו ביטחון תעסוקתי.

מהלך ההתאגדות לא פשוט. עובדים רבים מפרגנים, תומכים ומצטרפים. אני רואה את החששות של אלו שלא, ואני יכולה להבין אותם, אבל אני מבטיחה בכל לבי כי אני וחבריי שמקדמים את ההתארגנות עושים את זה רק כדי להגן על כולנו, וחלילה לא מתכוונים לפגוע באף אחד ובאף מקום עבודה. חשוב לי לציין שאיננו מנסים לקדם רק את עצמנו, אלא דוגלים בשקיפות ובמהלך שיקדם את כל הרוקחות והרוקחים ברשת.

במהלך ההתאגדות פגשנו את צוות האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, חבורה של אנשים מקסימים שמסייעים לנו עם הצעד שבחרנו לעשות. הם תומכים בנו ואין לי ספק כי הם תומכים בנו וילוו אותנו גם בהמשך.

בימים אלו אני אישית מקדישה זמן רב מזמני הפרטי יחד איתם ועם יתר חבריי לוועד הפעולה, על מנת לחזק את ההתאגדות ולצרף כמה שיותר עובדים להסתדרות. אני עצמי כל כך שמחה וגאה להצטרף לוועד הרוקחים, ומנצלת את ההזדמנות לקרוא לכל הרוקחות והרוקחים ברשת להצטרף אלינו. רק יחד נצליח לשמור על הזכיות שלנו.

שלכן ושלכם,
נסרין

להצטרפות און ליין להתאגדות: http://lp6.me/tOg0H

לקריאת הטור בשפה הערבית - https://tinyurl.com/ydxoerhy


הטור של נסרין נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, הקישו כאן

נסרין חוטב'אנסרין חוטב'א