הסכם קיבוצי ראשון במפעל אבגול בדימונה

הסכם קיבוצי ראשון במפעל אבגול בדימונה 

ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, הנהלת אבגול וועד העובדים, חתמו על הסכם הכולל תוספות שכר, מענק חתימה ושיפור בתנאי הפנסיה והרווחה

ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, הנהלת חברת אבגול וועד עובדי החברה, חתמו על הסכם קיבוצי ראשון במפעל החברה בדימונה. ההסכם רלוונטי לכ-80 עובדים והינו בתוקף ל-30 חודשים, רטרואקטיבית מפברואר 2020. הוא כולל שיפור בתנאי השכר, הפנסיה והרווחה של העובדים.  

אבגול תעשיות, שהינה חברה ציבורית, עוסקת בייצור בדים לא ארוגים בארץ ובחו"ל, בין היתר למוצרי היגיינה כגון חיתולים, מוצרי היגיינה לנשים ומסיכות לפנים. את המפעל בדימונה פתחה החברה לפני כשנתיים.     

השותפים במשא ומתן על ההסכם מטעם ההסתדרות: יו"ר מרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי, האחראי על האיגוד המקצועי במרחב תומר מרציאנו, מזכיר האיגוד המקצועי אליאב עמר, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה, עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, וכן יו"ר ועד עובדי המפעל, אלכסיי ודובין.

בין עיקרי ההסכם: תוספות שכר של 4% לעובדים חודשיים, כ-8% לעובדי משמרת הצהריים ו-10% לעובדי משמרת הלילה. מענק חתימה לכלל העובדים, בהתאם לוותק. הפרשות פנסיוניות משופרות, גם על רכיב המשמרות. שיפור תנאי הנופש השנתי והארוחות על חשבון המעסיק, ומתן בונוס חודשי בהתאם לעמידה ביעדים.

יו"ר מרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, מסר: "עובדי אבגול בדימונה מצטרפים ל-800 אלף עובדים המיוצגים ע"י הסתדרות. הסכם ראשוני הוא תמיד מיוחד. הסכם זה מכבד, משמר ומשפר משמעותית את תנאי העובדים, אשר יהנו מיציבות תעסוקתית ומאופק כלכלי. שני הצדדים הוכיחו בתקופה רגישה זו, שניתן להגיע להסכם ראוי לטובת שני הצדדים".