הסכם פורץ דרך בין ההסתדרות, הנהלת פרטנר והוועד

הסכם פורץ דרך בין ההסתדרות, פרטנר וועד עובדי החברה

לאחר מו"מ שהתקיים על מנת להסדיר את אופן התמודדותה של פרטנר עם משבר הקורונה ואת ביטחונם התעסוקתי של עובדיה, הגיעו הצדדים לשורה של הסכמות מיוחדות, בהן פיילוט של מעבר עובדי המטה לעבודה מהבית יום אחד בשבוע, וביצוע משמרות ערב וסופ"ש מהבית. החברה תהיה הראשונה בענף שתחזיר את כל עובדיה מחל"ת – כבר בשבוע הבא

בתום מו"מ שהתקיים בשבועות האחרונים בין ההסתדרות, ועד עובדי פרטנר והנהלת החברה, הגיעו הצדדים להסכם הבנות פורץ דרך ויוצא דופן בענף התקשורת. המו"מ התקיים תוך שיח ששם במרכז את עתיד החברה ואת הביטחון התעסוקתי של עובדיה ותוך התחשבות בהשלכות משבר הקורונה והאתגרים שבדרך.

המו"מ להסכם הובל על ידי יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק יקי חלוצי, יו"ר ועד העובדים קרן אופק, סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל בפרטנר עינת רום וסמנכ"ל כספים תמיר אמר.

על פי ההסכמות בין הצדדים, פרטנר תהיה הראשונה מבין חברות התקשורת שתחזיר לעבודה סדירה את כל עובדיה שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ ואפריל, עד ליום ג' 19.5.2020.

בנוסף, ובאופן תקדימי והיסטורי בענף התקשורת, תחל פרטנר בפיילוט מיוחד לפיו כל עובדי מטה החברה יעבדו מביתם ביום קבוע בשבוע. במקביל תורחב העבודה מהבית כך שגם עובדי מוקדי השירות, שישובצו למשמרות ערב בימי חול ומשמרות סופ"ש, יבצעו אותן מביתם. המהלך, שנולד נוכח התפוקות המשמעותיות והתוצאות המוצלחות של עובדי החברה בתקופה האחרונה, יוגדר בשלב זה כפיילוט שיימשך מספר חודשים.

מתוך אחריות ונוכח השלכות הקורונה הסכימה נציגות העובדים שלא לקיים השנה את נופש החברה, ומתוך התקציב שהוקצה לנופש השנה, מיליון שקל יוקצו לטובת מענק שיחולק לעובדים שהוצאו לחל"ת.

כמחווה של סולידרית וערבות הדדית בין עובדי החברה, סוכם על הקמת קרן סיוע של תרומת ימי חופשה. במסגרת זאת עובדים יוכלו לוותר על מימון החברה לימי חופש מסוימים שנקבעו בהסכם, וזאת לטובת עובדים אחרים שניצלו את מלוא מכסת ימי החופשה שלהם. כמו כן, סוכם כי עובדי החברה ינצלו עד סוף השנה את מלוא יתרת ימי החופשה שלהם לשנת 2020.

נוכח צעדי החיסכון אליהם הגיעו הצדדים להסכם, התחייבה החברה שלא לנקוט במהלך של פיטורי צמצום או התייעלות עד סוף השנה לפחות.

המו"מ על חתימת ההסכם לווה על ידי עו"ד אורלי אבירם ממשרד פיינברג ועו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר: "ההסתדרות ופרטנר מוכיחות פעם נוספת כי יחסי עבודה קיבוציים טובים יכולים להביא לשיח ולשיתוף פעולה שמולידים התנהלות אחראית. הקורונה הציבה בפני החברה הישראלית ומקומות העבודה משבר שהם מעולם לא נתקלו בו, אך דווקא מתוך הבנה כי ממצב זה אפשר רק לצמוח, נחתם הסכם שמתמודד בצורה יצירתית וחכמה עם הסיטואציה שנכפתה על כולנו. אני גאה בעובדי פרטנר ובהנהלה שהשכילו להגיע להסכם השומר על איזונים נדרשים תוך המשך חיזוקה של החברה. תודה והערכה גדולה ליו"ר איגוד הסלולר יקי חלוצי וליו"ר הוועד קרן אופק על מסירותם ונחישותם למען העובדים, וכן להנהלת פרטנר ולכל מי שסייע בגיבוש ההסכם".

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי: "החדשנות שמאפיינת את פרטנר, באה עכשיו לביטוי גם בדרך הניהול החדשה שבחרנו בזכות התוצאות המוצלחות שהניבה העבודה מהבית, שלאחרונה נכפתה עלינו, ועכשיו אנו עושים אותה מבחירה".

סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל בפרטנר, עינת רום: "האחריות והמקצועיות שגילו עובדי החברה בעת הזו חרף התנאים המאתגרים והשינויים המהירים בסביבת העבודה ובשגרת החיים, והצעדים המידיים שהחברה נקטה בהם, אפשרו לשמור על בטחון תעסוקתי לעובדי החברה בימים של חוסר יציבות מסביבנו. נמשיך לפעול כדי להבטיח בטחון תעסוקתי לעובדים תוך שמירה על איתנות פיננסית, ולהיות מקום העבודה שהכי טוב לעבוד בו בשוק התקשורת כפי שפרסם מדדCofaceBdi ".

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר, וההייטק, יקי חלוצי: "מעז יצא מתוק - משבר הקורונה פתח בפנינו עולמות חדשים ובמסגרת ההסכם יצרנו תקדים ופרצנו את מחסום העבודה מהבית. במסגרת ההסכמות פרטנר תהיה הראשונה מבין חברות התקשורת להחזיר את כל העובדים שהוצאו לחל״ת, עד השבוע הבא. לא פחות חשוב הוא שבמסגרת תהליכי התייעלות כספיים הצלחנו להימנע מכל הליך פיטורים בחברה. אני גאה בחברה ובוועד העובדים שלה שפעם אחר פעם מוכיחים ששותפות ביחסי העבודה יכולים להצעיד את החברה קדימה גם בתקופות משבר".

יו"ר ועד פרטנר, קרן אופק: ״כשבחוץ משבר כלכלי חסר תקדים, הצלחנו לשמור על הבית ועל הביטחון התעסוקתי של כל עובדי פרטנר ואני בטוחה ומאמינה שנוכל בכוחות משותפים לצאת מהמשבר אל עבר עתיד טוב ובטוח יותר. נגיף הקורונה אילץ אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולהתאים מחדש את סביבת העבודה כך שתהיה נגישה וידידותית יותר לעובד, מבלי לפגוע כמובן בפן המקצועי. אין לי ספק כי אותו שינוי יחולל מהפכה של ממש בשוק העבודה ויגרום לחברות רבות במשק לצעוד בעקבותינו והכל לטובת העובדים״.