ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה באל על

ההסתדרות אישרה הכרזת סכסוך עבודה באל על

עם המבוי הסתום אליו נקלעו הדיונים בין הצדדים ולאחר שהנהלת אל על דחתה את כל ההצעות מרחיקות הלכת שהציגו ההסתדרות והעובדים לטובת ייעול חברת התעופה, הוכרז בה סכסוך עבודה

ההסתדרות אישרה לפני זמן קצר לעובדי אל על הכרזה על סכסוך עבודה בחברה. זאת בהמשך לכך שמו"מ מרתוני בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ביחד עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, עלה אמש על שרטון. 

בדיונים שנערכו בין הצדדים החברה התבצרה בעמדותיה ודחתה על הסף את כל הצעות הייעול שהוצגו לה על ידי ההסתדרות ומועצת העובדים. ההנהלה סירבה להצעת התייעלות בשווי מיליארד דולר, תוך ויתורים כואבים מצד העובדים, לרבות הצעות חל"ת,  וזאת ללא שום תזרים כספי שהגיע מצד בעלי החברה מאז פרוץ המשבר. 

העילות לסכסוך נוגעות למבוי סתום במו"מ במשא ומתן בין ההסתדרות וההנהלה בנוגע לצעדים שיש לנקוט בהם עקב משבר התפרצות נגיף הקורונה. למרות שכאמור נציגות העובדים הציעה צעדים משמעותיים וחסרי תקדים במסגרת המאמץ לייצוב החברה, דורשת החברה בנוסף צעדים דרקוניים שיש בהם לשנות משמעותית את מהות יחסי העבודה בחברה ומציבה אותם כתנאי הכרחי. 

מדובר בחוסר תום לב מובהק מצדה של הנהלת אל על, שבא במטרה לנצל את המשבר בכדי להכניס שינויים משמעותיים שיובילו לפגיעה מן היסוד בהסכמים קיבוציים או בתהליכי עבודה, שבוצעו בהסכמה עם עובדי החברה ועם ההסתדרות במהלך השנים.

מטוס אל עלמטוס אל על