ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת ECI

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בחברת ההייטק ECI

הרקע לסכסוך: מבוי סתום וגרירת רגליים במשא ומתן להסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות העובדים בעת מיזוג חברת ההייטק הישראלית עם חברת ריבון האמריקנית. יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי: "במהלך המו"מ הגענו להסכמות אך לצערנו ההנהלה חזרה בה. לא נשב בחיבוק ידיים כאשר מנסים לפגוע במצבת כוח האדם של החברה בארץ"

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הודיע היום (ב') על סכסוך עבודה בחברת ECI telecom וזאת על רקע עסקת המיזוג אשר נחתמה בינה לבין חברת ריבון האמריקנית. 

ECI הינה חברת היי-טק ישראלית העוסקת בתחום התקשורת והרשתות. בחברה מועסקים כ-800 עובדים. מרכז החברה הוא בפתח תקווה ומרכז פיתוח נוסף פועל בבאר שבע. בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על רכישתה ע"י ריבון. מיד עם הודעת הרכישה, דרש ועד העובדים לשבת למו"מ על מנת להבטיח את תנאיהם וביטחונם התעסוקתי ביחס לרכישה.

הנהלת החברה סירבה בתחילה לדון בנושא וטענה שאין ביכולתה לדון בפרטי העסקה לפני שזו נחתמת. רק לאחר פנייה ישירה לחברת ריבון, אשר נתנה את הסכמתה, נכנסה הנהלת ECI למו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות בדבר השפעות הרכישה.

לאחר רצף מפגשים, גם עם נציגות ריבון העולמית הגיעו נציגי הוועד והנהלת ECI וריבון להבנות בנושא, אשר כללו הבטחה שלא יפוטרו עובדים מטעמי התייעלות לפחות עד סוף חודש יוני. עוד סיכמו הצדדים שככל שלהנהלה החדשה יהיה רצון לבצע אינטגרציה בין החברות, יובא העניין לשולחן המו"מ.

אלא שבשבועות האחרונים נמנעה ההנהלה מחתימה על ההסכמות שהושגו, חזרה בה מההבנות ומסרבת, תחת סיבות של "ניסוחים משפטיים", להתחייב להבנות שהושגו. בלית ברירה ולאחר שהפגין איפוק רב, נאלץ ועד העובדים ביחד עם ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, בדרישה מהנהלת החברה להתעשת ולחתום על התחייבויותיה. במקביל להכרזת הסכסוך ערכו היום עובדי החברה אסיפת הסברה במחאה על התנהלות ההנהלה.

יו"ר ועד העובדים ב-ECI, אופיר לוי, אמר: "במהלך החודשיים האחרונים עשינו כל שביכולתנו להימנע מסכסוך עבודה וניהלנו מו"מ מתוך אחריות לעתיד החברה ועתיד העובדים בישראל. במהלך המו"מ הגענו להסכמות, אך לצערנו כאשר הגענו לשלב הניסוחים המשפטיים גילינו שההנהלה חזרה בה מכל ההסכמות. אנו מודעים לסכנות המרחפות מעל ראשי העובדים בחברות הנרכשות ע"י חברות אמריקניות ולכן תפקידנו כוועד הוא לשמור על הביטחון התעסוקתי של העובדים בישראל. חברת ECI תמיד הייתה גאוות ההייטק הישראלי ואנו לא נשב בחיבוק ידיים כאשר מנסים לפגוע במצבת כוח האדם בארץ".

אסיפת העובדים שערכו היום עובדי ECIאסיפת העובדים שערכו היום עובדי ECI