ביה"ד האריך את תוקף הצו הקובע כי על שלמה ביטוח להפסיק את הפגיעה בזכויות עובדיה

ביה"ד האריך את תוקף הצו הקובע כי על שלמה ביטוח להפסיק את הפגיעה בזכויות עובדיה

בדיון שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בת"א התקבלה שוב בקשת ההסתדרות ולפיה על שלמה חברה לביטוח נאסר לבצע כל פעולה הפוגעת בזכות ההתארגנות של עובדיה או פגיעה בהסתדרות שהיא ארגון העובדים היציג בחברה. בנוסף, ביה"ד הטיל על החברה איסור לשכנע את העובדים לבטל חברותם בהסתדרות הכללית ולעבור ללאומית

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נעתר לבקשת ההסתדרות ובהחלטה שניתנה הבוקר (ד') הוארך תוקף הצו שקובע כי על שלמה חברה לביטוח חל איסור מוחלט לבצע כל פעולה הפוגעת בזכות ההתארגנות של עובדיה או פגיעה בארגון העובדים היציג שלהם - ההסתדרות הכללית. כמו כן בית הדין הטיל על החברה איסור לשכנע את העובדים לעבור להסתדרות הלאומית תוך ביטול חברותם בהסתדרות הכללית, בה הם מיוצגים מאז פברואר 2016.

ההחלטה ניתנה בהמשך לדיון שהתקיים אתמול בין הצדדים, ימים ספורים לאחר ההחלטה הבהולה שניתנה בבית הדין ביום חמישי האחרון. בהחלטה זו הורה כב' השופט אורן שגב בצו ארעי לשלמה ביטוח להפסיק מיידית את הפגיעה בזכויות עובדיה, שכללה בין היתר איומים בפיטורים על עובדים והפעלת לחצים אסורים.

בדיון שנערך אתמול הצהירו נציגי שלמה כי החברה גם מתחייבת שלא תנקוט עמדה באשר להעדפת ארגון כזה או אחר.

בהחלטה הבהיר השופט שגב כי הוא רואה חשיבות בשמירה על שגרת עבודה תקינה וסדירה בשלמה, וכי מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בין שלמה לבין ההסתדרות הכללית נמשכת. "במטרה שלא להסלים את מערכת היחסים הקיבוצית הנמשכת בין הצדדים, ביה"ד קורא לצדדים לנצל את התקופה הקרובה על מנת לפעול במשותף לאיחוי הקרעים מחד גיסא ולחידוד נהלים וכללי התנהגות מאידך גיסא, וזאת בשים לב ליחסי העבודה הקיבוציים הנמשכים בין הצדדים, והאינטרס לשמור על זכויות העובדים כמו גם על שגרת עבודה תקינה וסדירה במשיבה", כתב שגב.

יצוין כי במהלך הדיון ניסו נציגי ההסתדרות הלאומית להתערב בהליך, אולם ביה"ד הורה להוציא את תגובתה של הלאומית מהתיק. הוא ביקש לוודא כי ללאומית לא תהיה גישה למסמכים המשפטיים בתיק וכי הצדדים להליך הינם שלמה ביטוח וההסתדרות הכללית בלבד.

בהחלטה שניתנה קבע ביה"ד כי הצו הארעי שניתן ביום חמישי האחרון יהפוך לצו זמני אשר יעמוד בתוקף עד לתום הדיון בתיק העיקרי בהליך. להסתדרות הכללית ניתנה ארכה של 60 יום להגשת כתב התביעה העיקרי בנושא.

ההסתדרות יוצגה בהליך על ידי סגנית ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד מאיה צחור אבירם ועו"ד סיון רדיאן.

לבקשת ההסתדרות: ביה"ד האריך את תוקף הצו הקובע כי על שלמה ביטוח להפסיק את הפגיעה בזכויות עובדיהלבקשת ההסתדרות: ביה"ד האריך את תוקף הצו הקובע כי על שלמה ביטוח להפסיק את הפגיעה בזכויות עובדיה