הסכם קיבוצי חדש לאלפי עובדי מגן דוד אדום

הסכם קיבוצי חדש לאלפי עובדי מגן דוד אדום

ההסכם יסדיר את תנאי ההעסקה במגן דוד אדום ויחול אלפי עובדים בהם, פראמדיקים, חובשים, מיקרוביולוגים, מדריכים, עובדי מוקד ומינהל. בין סעיפי ההסכם: הצמדה להסכמי השכר למגזר הציבורי, מעבר משישה לחמישה ימי עבודה והטבות לעובדים אשר הינם הורים לילדים

ההסתדרות, נציגות עובדי מגן דוד אדום (מד"א), הנהלת מד"א ומשרד האוצר חתמו הלילה, לאחר שנים של מו"מ, הסכם מקיף המסדיר את כל תנאי העבודה והשכר של עובדי מד"א לרבות פראמדיקים, חובשים, מיקרוביולוגים, מדריכים, עובדי מוקד ומינהל.

ההסכם הקיבוצי משקף מחויבות של ההנהלה וההסתדרות לביטחון תעסוקתי לעובדים, תנאי העסקה הוגנים, שיתוף של העובדים בתהליכי קבלת החלטות והוא מעגן מערכת יחסי עבודה המבוססת על אמון הדדי בין הצדדים.

עיקרי ההישגים בהסכם הם מעבר העובדים משישה ימי עבודה לחמישה ימים בשבוע ללא תוספת שעות עבודה. לעובד שיחפוץ לעבוד ביום השישי ישולם תעריף שעות נוספות. עבודה ביום המנוחה השבועי, החל מהשעה 15:00 ביום שישי ועד לשעה 23:00 במוצאי שבת, תזכה בתשלום בשיעור של 200% מהשכר הרגיל. תשלום עבור עבודה בימי חג יהיה בשיעור של 250%.

בנוסף, תבוצע הצמדה להסכמים במגזר הציבורי והשכר יעודכן בהתאם למועדים ובשיעורים בהם יעודכן השכר לעובדי המגזר הציבורי. ההסכם מעדכן מנגנוני תימרוץ ותגמול תוך התייחסות לעומס בעבודה, למטלות המיוחדות כמו גם לעובדי הסקטור המינהלי, אשר הוכר כחלק מהמארג החיוני לתפקודו של מד"א. בהסכם אף נקבע מנגנון תיקון עיוותים לצורך הכללת כלל התפקידים והסקטורים במד"א.

בהסכם נקבעו בין היתר גם זכויות שכר וסוציאליות והוא משקף ראייה מתקדמת של  זכויות הוריות, שעת הורות, תוספת הורות, יום חופשה נוסף להורים ותוספת שכר שקלית להורים.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל; מנכ"ל מד"א, אלי בין; הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן; ראש חטיבת מוסדות הציבור והבריאות מהסתדרות המעו"ף, עדה קרמרסקי; מזכירת איגוד מקצועי, נירית ויטמן; היועמ"ש להסתדרות המעו"ף, יעל שילוני; יו"ר הוועד עוזר לייפר וחברי הוועד.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מד"א הוא אחד מגופי ההצלה והחירום החשובים והעיקריים במדינה. אני מברך על כך שבתום מו"מ ממושך, אותו ליוויתי מקרוב, הצלחנו להביא להסדרה ולהישגים של אלפי העובדים המבצעים מדי יום מלאכת קודש למען שלום הציבור בישראל. ההסתדרות, כבית של העובדים, תמשיך לפעול למען שיפור וחיזוק מעמד העובדים, בכל מקום שבו נוכל ונידרש לכך. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ וליווה את העובדים עד למעמד החתימה, וימשיך ללוותם גם בהמשך".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר: "מדובר בהישג נוסף מבית הסתדרות המעו"ף, חטיבת עובדי מוסדות ציבור ובריאות. תודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אשר עמל רבות לקראת החתימה על ההסכם, לעדה קרמרסקי ראש החטיבה, לנירית ויטמן מזכירת אגוד מקצועי, לעוזר לייפר יו"ר הוועד, למנכ"ל מד"א אלי בין, לעו"ד יעל שילוני היועצת המשפטית של הסתדרות המעו"ף על המאמץ, הנכונות וההישגים הרבים למען עובדי מד"א לשנים ארוכות".

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן: "שוב הוכח כי בשיתוף פעולה בין כל הצדדים ניתן להגיע להסכם שכולם יכולים להתגאות בו. אני מברך על ההסכם החדש, שלצד  הגמישות שהוא מאפשר לארגון חשוב זה, הוא מסייע בידו להמשיך ולתת שירות מיטבי לציבור, ומשפר את יכולתו לגייס כח אדם איכותי. לאחר שנים, הצלחנו להסדיר את כל סוגיות השכר וההעסקה במד"א. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"ל מד"א, אלי בין, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, לעו"ד גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעוף על הגעתם להסכמות, ולצוות אגף השכר במשרד האוצר בהובלתו של סגן הממונה דיאא אסדי, אבי פרידמן ויפתח עשהאל מהצוות הכלכלי, עו"ד יעל ישראלי-נבו מהצוות המשפטי, ולשאדי עזאם וריקי ארז-קרין מצוות האכיפה, על עבודתם הנאמנה".

 מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לאחר עשרות שנים נחתם הסכם קיבוצי חדש בו נקבעה חוקת עבודה מוסדרת ועדכנית לאנשי מד"א, ועל כך אנו מברכים. הסכם היסטורי זה מביא את בשורת הביטחון התעסוקתי למד"א, מתקן עיוות ארוך שנים ומעביר סוף סוף את עובדי השטח במד"א לשבוע עבודה של חמישה ימים. זו ההזדמנות לומר תודה לנשות ואנשי מד"א, חוד החנית של רפואת החירום, שעושים לילות כימים למען כל תושבי מדינת ישראל. הסכם זה הוא רק הסנונית הראשונה בשיפור תנאי העבודה של אנשי מד״א. נמשיך לפעול ביחד עם ההסתדרות וארגון העובדים על מנת להביא לכך ששכר עובדי מד"א בכלל, ואנשי השטח בפרט, יהלום את האחריות הכבדה המונחת על כתפיהם ואת פעילותם המסורה למען הצלת חיים. הערכתי העמוקה לממונה על השכר קובי בר-נתן ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על האוזן הכרויה והנפש החפצה להכרה בצרכי העובדים ואופי פעילותם הייחודית, שהביאו לשיפור המשמעותי בתנאי העסקת עובדי מד"א."

יו"ר הוועד, עוזר לייפר: "גאה ונרגש על הסכם טוב שהושג בשיתוף עם ההנהלה. היה משא ומתן ארוך אך ענייני ומכבד, הוועד מודה לאלפי העובדים על תמיכתם וכן להסתדרות ולמשרד האוצר על תרומתם ועזרתם להגעה למעמד החתימה".

חתימת הסכם קיבוצי חדש לאלפי עובדי מגן דוד אדוםחתימת הסכם קיבוצי חדש לאלפי עובדי מגן דוד אדום