הסכם להעברת מפעל טבעול מלוחמי הגטאות לקריית גת

נחתם הסכם המסדיר את תנאי עובדי מפעל טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות, שיועבר לקריית גת

170 עובדי המפעל, שקבוצת אסם החליטה להעבירו מאזור הצפון לדרום, יוכלו להיקלט במפעלים אחרים של אסם בארץ, או לעזוב ולקבל פיצויי פיטורים מוגדלים שמגיעים בשיאם ל-190% תוספת. יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי: "עשינו הכל בכדי להיטיב עם העובדים נוכח סגירת המפעל, והשגנו פיצויים מוגדלים ותנאי פרישה נאותים"

ההסתדרות במרחב גליל מערבי והנהלת קבוצת אסם חתמו היום (ג') על הסכם להסדרת תנאי 170 עובדי מפעל טבעול בקיבוץ לוחמי הגטאות, נוכח סגירתו והעברתו לקריית גת. 

במסגרת ההבנות בין הצדדים הושגו הסכמות ביחס לעובדים שירצו לעבור למפעלי אוסם אחרים בשאר אזורי הארץ, או לעזוב ולקבל פיצויי פיטורים מוגדלים שמגיעים בשיאם ל-190% תוספת. כמו כן, ההסכם מאפשר פרישה מוקדמת ל-11 עובדים בתנאי פרישה מיטיבים, המביאים בחשבון את מספר החודשים שנותר לכל אחד מהם עד לגיל פרישה חובה (67).

המו"מ להסכם נערך בהובלת יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, יו"ר נעמת במרחב עופרה כהן אלקיים, סמנכ"לית אסם לילי ערב, מנהלת משאבי אנוש בטבעול ענבר כרמל, יו"ר הוועד יורה בן אפריים וחברי הוועד ברוך כהן ששון, צחי גוהר, יחיאל איטח ועוזי אסיס.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי מסר: "בלב כבד נחתם הסכם זה שהתוצאה הסופית שלו היא סגירת המפעל. עשינו את הכל בכדי להיטיב עם העובדים, והשגנו פיצויים מוגדלים ותנאי פרישה נאותים. אני מודה ליו"ר נעמת במרחב עופרה כהן אלקיים שהייתה שותפה להסכם יחד עם האיגוד המקצועי עו"ד אביתר טף, ההנהלה וכמובן ליו"ר הוועד יורה בן אפריים והחברים שגילו אחריות ומנהיגות יוצאות דופן. תודה מיוחדת לארנון בר-דוד יו״ר ההסתדרות על הגיבוי המוחלט שנתן לנו לאורך כל המשא ומתן כולל אישור להכרזת סכסוך עבודה על כל קבוצת אסם".

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם