קונים הרבה וקונים חכם: הישראלים מכורים לקניות באינטרנט

קונים הרבה וקונים חכם: הישראלים מכורים לקניות באינטרנט

סקר חדש של רשות ההסתדרות לצרכנות קובע כי 93% מהישראלים עורכים קניות ברשת - רובם המוחלט ממתינים למבצעים, משווים מחירים וקוראים ביקורות

הצרכן הישראלי של שנת 2019 מכור לקניות באינטרנט. לפי סקר מיוחד שערכה חברת המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות בקרב מאות ישראלים, 48.5% קונים באינטרנט לפחות פעם אחת בחודש, ועוד רבע (25%) מבצעים קנייה לפחות פעם אחת בשלושה חודשים. רק 6.7% לא קונים כלל באינטרנט.

הסקר כלל את המגזרים היהודי והערבי. על פי נתוני המחקר, היהודים קונים  יותר ברשת - 51.4% מהאוכלוסייה היהודית מבצעים רכישה אחת באינטרנט מידי חודש לפחות, בעוד בקרב האוכלוסייה הערבית רק שליש (33.3%), מבצעים רכישה אחת מידי חודש.

מנכ"ל הרשות, עו"ד ירון לוינסון, אומר כי אנו עדים ל"מהפכה בהרגלי הצריכה". מעל 60% מהצרכנים השתתפו בימי הקניות בחודש נובמבר (דוגמת יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ו-Shopping IL) וסכום הקנייה הממוצע עמד על 711 שקל לרוכש.

טירוף הקניות ברשת בחודש נובמברטירוף הקניות ברשת בחודש נובמבר

 

כ-40% מהנשאלים קונים יותר או קונים רק באתרים זרים. לדברי לוינסון, לרוכשים לא חשוב לקנות דווקא באתר ישראלי. המאמצים שהשקיעו אתרים כמו אמזון ועלי אקספרס בהפיכת הממשק שלהם לעברית השתלמו מבחינתם וה"מוצא" של האתר הפך "שקוף" בעיני הצרכן הישראלי. "רק" כרבע מהצרכנים קונים באתרים ישראליים יותר מאשר בינלאומיים, 5.5% נאמנים למוצאם ומעידים על עצמם שהם קונים באתרים ישראליים בלבד.

כ-90% מהצרכנים קוראים ביקורות וחוות דעת לפני קנייה, ו-90% מהם טוענים שהם מושפעים מהן, רק 7% מהנשאלים העידו על עצמם שאינם משווים כלל מחירים לעומת שליש מהנשאלים אשר טענו שהם משקיעים יותר משעה בחיפוש אחר המוצר הזול ביותר. כ-80% מהנשאלים מתחשבים בגובה המס שמוטל על מוצרים שמחירם גבוה מ-75 דולר.

עוד עולה מהסקר עולה כי הישראלים המבצעים קניות ברשת מאוד מחושבים: 62% מהנשאלים משהים קניות עד לתקופות המבצעים – הדבר מתייחס בעיקר למוצרי ביגוד והנעלה, תיירות ונופש, מכשירי סלולר, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, טואלטיקה וצעצועים.

האם יש קשר בין רמת הדתיות שלכם לאדיקות בה אתם רוכשים ברשת, אתם שואלים את עצמכם? ובכן, גם זה נבדק, 56% המגדירים עצמם חילוניים, 52% מהמסורתיים ו-41% מהדתיים, מבצעים קניות ברשת לפחות פעם אחת בחודש.

רשות ההסתדרות לצרכנות בדקה גם, כמה משפיעה רמת ההכנסה של הישראלים על הרגלי הקניות שלהם ברשת. 45% מהנבדקים אשר העידו על עצמם שהם משתכרים מתחת לממוצע מבצעים קניות ברשת מדי חודש לעומת 57.2% מהנשאלים המשתכרים מעל הממוצע ציינו שגם הם מבצעים לפחות קנייה אחת ברשת מידי חודש.

אבל, לא הכול ורוד בממלכת האינטרנט. מעל 50% מהנשאלים טענו שמוצר אשר הזמינו הגיע באיחור, 46% סיפרו שאיכות המוצר אשר נרכש הייתה שונה מאיכות הנוצר שהוצגה באתר וכמעט 40% מהנשאלים ביצעו הזמנה, שילמו אך מעולם לא קיבלו את המוצר.

הישראלים מכורים לקניות באינטרנטהישראלים מכורים לקניות באינטרנט