הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה לפיתוח עכו העתיקה

הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה לפיתוח עכו העתיקה

עשרות עובדי החברה, האמונים על פיתוח ושימור תחומי העיר העתיקה של עכו, ייהנו מהסכם הכולל בין היתר תוספות שכר, מענק חתימה, הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות, שי מוגדל לחגים, פעילויות ותקציבי רווחה ועוד

ההסתדרות, הנהלת החברה לפיתוח עכו העתיקה וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך, לראשונה מאז התאגדו עשרות עובדי החברה בהסתדרות. 

החברה לפיתוח עכו העתיקה הינה חברה ממשלתית שאמונה על פיתוחו והנגשתו של אזור ההיסטורי בעיר העתיקה של עכו, מתוך תפיסת חשיבותה כעיר תיירותית. בחברה מועסקים עשרות עובדי בניין ושימור ומנהלי עבודה עליהם חל ההסכם, שיהיה תקף למשך שלוש שנים.

כחלק מההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר של שתי דרגות, כאשר עובדים אשר נמצאים כבר בדרגה המקסימלית יזכו לתוספת שכר של 300 שקל. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה בסך משכורת חודשית אחת, הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות למקסימום בהתאם לוותק, יום בחירה נוסף בכל שנה, שי לחג פעמיים בשנה בגובה 750 שקל בכל חג.

עוד כחלק מההסכם: כל העובדים יזכו ליום כיף פעם בשנה על חשבון החברה, כל עובד יקבל הפרשה חודשית של 30 שקל לקרן תרבות, דמי כלכלה וביגוד. כמו כן הוסכם כי שכר העובדים בחברה לא יפחת משכר המינימום כפי שיהיה מעת לעת בתוספת של 5%.

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי, יו"ר נעמת במרחב עופרה כהן אלקיים, ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה יובל פורת, דירקטור בחברה באשר מדאח, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד מוחמד ספייה, יו"ר ועד העובדים מרואן חמאד, חשבת החברה אסנת סעד וחברי הוועד סאמר עיסא וסאמר שמאלי. המו"מ והעבודה על ההסכם לוותה על ידי נציגי אגף הפנסיה והלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, מסר: "החלטתם של עובדי החברה לפיתוח עכו להתאגד אצלנו בהסתדרות הוכיחה את עצמה, עם חתימתו של הסכם מצוין ופורץ דרך, הנותן להם ביטחון תעסוקתי ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם. תודה לכל מי שסייע והביא לסיומו המוצלח של המו"מ. נמשיך כמו תמיד לפעול למען חיזוק העובדים במרחב הגליל המערבי".

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם