לראשונה: נחתם הסכם קיבוצי לגננות וסייעות במעון ילדים שאינו חלק מרשת ארצית

לראשונה: נחתם הסכם קיבוצי לגננות וסייעות במעון ילדים שאינו חלק מרשת ארצית 

ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי ב"מעון יום וצהרון שערי תקווה", בו מתחנכים פעוטות וילדי הישוב בשומרון. ההסכם, המסדיר לראשונה את תנאי העסקתן של עשרות גננות וסייעות, כולל שיפור משמעותי בתנאי שכר העובדות, קרן השתלמות, תוספות עבור הכשרות מקצועיות ועוד

ההסתדרות ועמותת "מעון יום וצהרון שערי תקווה" חתמו על הסכם קיבוצי פורץ דרך המסדיר לראשונה את תנאי העסקתן של כ-20 גננות וסייעות, בגנים שאינם חלק מרשת ארצית.

המו"מ להסכם נערך בהובלת יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום; מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, שרון קרופרו; היועץ המשפטי של המרחב, עו"ד איתן שמורק; בוריס מאירוביץ' ובני כאהן מאגף הכלכלה בהסתדרות וחברות הוועד אריאלה תלמוד תורה וטובה ורדי.
ההסכם, אשר תוקפו עד דצמבר 2022, מקנה לגננות ולסייעות ביטחון תעסוקתי וכלכלי ובמסגרתו יזכו העובדות, בין היתר, להטבות הבאות: תוספות שכר של כ-15% בממוצע, תוספת הכשרה מקצועית, גמול השתלמות, גמול התמדה, קרן פנסיה חדשה ומקיפה, שי לחגים בסך של 900 שקל בשנה ועוד.

יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום, מסר: "אני מברך על חתימתו של הסכם ייחודי ומצוין זה הנותן ביטחון כלכלי ותעסוקתי לעובדות. תודה לכל מי שסייע והביא לסיומו המוצלח של המו"מ. נמשיך לפעול למען חיזוק העובדים במרחב".

מזכיר האיגוד המקצועי במרחב פ"ת, שרון קרופרו, אמר: "אני מבקש לציין לשבח את חברות ועד העובדים אריאלה תלמוד תורה וטובה ורדי על היוזמה והנחישות שהפגינו בהקמת ההתארגנות בהסתדרות. כמו כן, אני מבקש להודות לחברי הנהלת הוועד המקומי שערי תקווה על השותפות שהפגינו ועל סיועם להגיע להסכם מכבד המקנה זכויות לציבור עובדות חשוב, שעד עתה קולו כמעט ולא נשמע".

נחתם הסכם קיבוצי לגננות וסייעות במעון ילדים שאינו חלק מרשת ארציתנחתם הסכם קיבוצי לגננות וסייעות במעון ילדים שאינו חלק מרשת ארצית