בר-דוד וברוש לנתניהו: הרחב את טווח הפיצוי בעקבות הלחימה בעזה

בר-דוד וברוש פנו לראש הממשלה נתניהו: הרחב את טווח הפיצוי בעקבות סבב הלחימה בעזה

יו"ר ההסתדרות ויו"ר התאחדות התעשיינים פנו לראש הממשלה בקריאה לתקן את מנגנון הפיצויים הקיים, כך שיחול על בעלי עסקים הנמצאים עד 80 ק"מ מגדר המערכת, במקום 40 ק"מ כפי שמוגדר כיום  

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שרגא ברוש פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו קראו לו לתקן את מנגנון הפיצויים בעקבות סבב הלחימה האחרון בעזה - ולהרחיבו על בעלי עסקים עד למרחק של 80 ק"מ מגדר הרצועה.

הפנייה לראש הממשלה באה לאחר חתימתו בשבוע שעבר על צו ההרחבה שהחיל את הוראות ההסכם הקיבוצי על תשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם על פי הוראות פיקוד העורף, על כלל המעסיקים במשק.

"ראשית ברצוננו להודות על חתימתך על צו ההרחבה שהרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי מיום 14.08.2019, בדבר תשלום שכר לעובדים שנעדרו מעבודתם על פי הוראות פיקוד העורף, על כלל המעסיקים במשק", כתבו בר-דוד וברוש. "לצד זאת, אנו חוזרים על בקשתנו [...] לתקן את מנגנון הפיצויים הקיים כך שיחול על בעלי עסקים בהתאם לאזור שלגביו הכריז שר הביטחון ביום 12.11.2019 'מצב מיוחד בעורף', קרי 80 ק"מ מגדר המערכת של רצועת עזה".

כזכור, נוכח אירועי הירי מרצועת עזה ניתנה החלטה של פיקוד העורף שלא להתייצב לעבודה ושלא לפתוח את מוסדות החינוך במרכז ובדרום הארץ. בעקבות החלטה זו הושבתה העבודה הסדירה במגזר העסקי בישראל עד לטווח 80 ק"מ, ועובדים רבים נעדרו מעבודתם.

"במטרה לאפשר תשלום שכר לעובדים אלו, שההיעדרות נכפתה עליהם, ולפצות את המעסיקים על תשלום השכר", כותבים יו"ר ההסתדרות בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי ברוש, "יש לתקן בהוראת שעה את תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים)(נזק מלחמה ונזק עקיף), התשל"ג-1973, ולהרחיב את תחולתן כך שיפוצו מקומות עבודה במרחק של 40 עד 80 ק"מ, ובהתאם להחלטות פיקוד העורף".

ארנון בר-דוד ושרגא ברושארנון בר-דוד ושרגא ברוש

המכתב ששלחו בר-דוד וברוש לראש הממשלה נתניהוהמכתב ששלחו בר-דוד וברוש לראש הממשלה נתניהו