הסכם קיבוצי ראשון בחברת ספקטרוניקס בשדרות

הסכם קיבוצי ראשון בחברת ספקטרוניקס בשדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אשר סייר בדרום, אמר במעמד חתימת ההסכם: "כאות סולידריות עם עובדי ספקטרוניקס ועם תושבי האזור כולו, הגענו לשדרות לחתום על הסכם חשוב זה. אני שמח על חתימת ההסכם הראשון בחברה ובטוח שכל הצדדים ימשיכו לשתף פעולה". ספקטרוניקס הינה מובילה עולמית בפיתוח גלאי להבה וגז אופטיים ומערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות. מנכ"ל החברה, טל לאופר: "מאז ומתמיד החברה משקיעה רבות בעובדיה, שהם המשאב החשוב ביותר שלה ליציבות ולהתפתחות כלכלית"

הסכם קיבוצי ראשון נחתם אתמול בחברת ספקטרוניקס בשדרות, בנוכחות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, אשר ערך סיור באזור הדרום, מנכ"ל החברה טל לאופר, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה, נציגי העובדים ובכירים נוספים. תוקף ההסכם לארבע שנים והוא ישפר את תנאי התעסוקה והרווחה של כ-170 עובדים, רובם תושבי אשקלון ושדרות.  

חברת ספקטרוניקס, אשר הוקמה ב-1973 בשדרות, הינה מובילה עולמית בפיתוח גלאי להבה וגז אופטיים ומערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות. היא מספקת שירותים למתקנים בעלי רמת סיכון גבוהה, מרחבים ציבוריים קולטי קהל רב, וכן כלי רכב ממוגנים, כלי שיט צבאיים וכלי רכב מסחריים, בהם אוטובוסים ורכבי שטח. לפני מספר שנים ספקטרוניקס נרכשה על ידי חברת אמרסון (Emerson).

השותפים במשא ומתן על ההסכם, הם: יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה, יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב אשקלון, עו"ד אלרואי צמח, היועץ המשפטי של הסתדרות עובדי התעשייה עו"ד רענן שקדי, נציגי עובדי ספקטרוניקס חיים ביטון, אלי בר-ששת ואלעד יפרח, מנכ"ל ספקטרוניקס טל לאופר, סמנכ"לית משאבי אנוש מיה מימון מרום, סמנכ"ל אדמיניסטרציה וניהול אבי ביטון, ועורכי הדין אסנת לונגמן וברק כלב, ממשרד ארנה לין ושות', אשר ליוו את הנהלת החברה.

במסגרת ההסכם הוסדרו זכויות שכר רבות של העובדים, ובין היתר הם יזכו לתוספות שכר קבועות ודיפרנציאליות בגובה 11.2% בשנות ההסכם, ויוענק להם מענק חתימה חד-פעמי. בנוסף, סכום של כ-15 אלף שקל יעבור מההנהלה לקופת ועד העובדים בכל שנה, לפעילות רווחה לעובדים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד חתימת ההסכם: "כאות סולידריות עם עובדי ספקטרוניקס ועם תושבי האזור כולו, הגענו לשדרות, לחתום על הסכם חשוב זה. אני שמח על חתימת ההסכם הראשון בחברה, ובטוח שכל הצדדים ימשיכו לשתף פעולה למען הצלחת החברה. אני מודה ליו"ר המרחב רמי גואטה ולצוותו".

מנכ"ל ספקטרוניקס-אמרסון, טל לאופר, אמר: "אני מודה לכל השותפים על תהליך מפרה שנעשה מתוך אמונה שהסכם קיבוצי טוב לכולם, לעובדים, להנהלה ולתעשייה. מאז ומתמיד החברה משקיעה רבות בעובדיה, שהם המשאב החשוב ביותר שלה ליציבות ולהתפתחות כלכלית. ההסכם הוא צעד נוסף וחשוב למען השגת המטרות שהצבנו לעצמנו, לצד כל מה שאנחנו עושים כבר היום, החל מחופשות לידה לאבות ועד אירועי חברה, פעילויות רווחה ועבודה בקהילה. תמיד חשוב לשמור על האיזון בין הצלחת החברה לטובת עובדיה".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, אמר: "אני מברך את העובדים ואת הנהלת החברה על ההישג של חתימת הסכם קיבוצי ראשון. אנו רואים חשיבות רבה בפיתוח התעשייה הישראלית, בעיקר באזור הדרום ובשדרות. נמשיך לעמוד לצד העובדים על מנת לסייע, להיטיב ולהביא לשגשוג המפעל".

חיים ביטון, מנציגות עובדי החברה, מסר: "אני שמח מאוד שהגענו ליום הזה ומאמין בשיתוף פעולה של העובדים, ההנהלה וההסתדרות. יחד נצליח לשמר את ההצלחה של החברה ולהצעיד אותה קדימה למשך שנים רבות".

החתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרותהחתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרות

החתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרותהחתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרות

החתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרותהחתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרות

החתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרותהחתימה על ההסכם בחברת ספקטרוניקס בשדרות