נחתמו שני הסכמים קיבוציים חדשים במפעל סוגת

שני הסכמים קיבוציים חדשים נחתמו במפעל סוגת

ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת מפעל סוגת בקריית גת חתמו על הסכם המעגן את שמירת זכויות המפעל שצפוי להימכר וכן על הסכם המשפר את תנאי השכר של העובדים

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, חברי ועד עובדי מפעל סוגת בקריית גת והנהלת המפעל חתמו היום על שני הסכמים חדשים, בתום מו"מ ממושך. ההסכמים נחתמו על רקע הפרסומים ממאי האחרון לפיהם חברת מאן הבריטית, בעלת השליטה במפעל, מחפשת לו רוכש. 

ההסכם הראשון הינו הסכם הנוגע למכירת המפעל, המעגן את מנגנון שמירת הזכויות של העובדים, לצד חלוקת מענק מכירה מדורג לפי ותק אשר מגיע עד ל-30 אלף שקל לעובדים בעלי הוותק המקסימלי.

ההסכם השני הינו הסכם שכר ורווחה, במסגרתו העובדים יזכו לתוספות שכר שנעות בין 14%-11%, כולל תוספת ותק חדשה של 1% בכל שנה.

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, מסר: "לאחר מו"מ שנמשך מספר חודשים בין הסתדרות עובדי המזון והנהלת סוגת אני שמח שהגיעו להסכמות המצעידות את המפעל והעובדים קדימה. אני רוצה להודות למנכ"ל סוגת, ג'יל גמון, שהוביל המו"מ מטעם החברה; לסמנכ"ל התפעול, יפתח וויצמן, לסמנכ"לית משאבי האנוש, סיגל מוחגולי ולהדס ולקרן ממשרד עו"ד שיבולת.".

בלו ברך את יו"ר ועד העובדים, ליאור שולמרק והודה גם למזכיר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, עו"ד אריאל ברנע; למזכיר האיגוד המקצועי ממרחב אשקלון, בני כהנים; לעו"ד ויוי וייץ מהלשכה המשפטית ולאומרי זינגר מאגף הכלכלה שליוו את העובדים במו"מ. 

מעמד חתימת ההסכםמעמד חתימת ההסכם