הסתיימה שביתת מפקחי הבנייה; הצדדים יישבו למו"מ

שביתת מפקחי הבנייה הסתיימה; הצדדים יישבו למו"מ להסדרת ביטחון העובדים

הצעדים הארגוניים בהם נקטו מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות הסתיימו, וזאת בעקבות הבנות שהושגו בין נציגי ההסתדרות לשלטון המקומי והממונה על השכר.

הצדדים סיכמו כי כבר בימים הקרובים יחל מו"מ אינטנסיבי למציאת פתרון שיספק הסדרי ביטחון ראויים לעובדים מפני גילויי האלימות הרבים עמם הם מתמודדים בעבודתם.

כמו כן, במו"מ, שנערך בתיווכם של יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ויו"ר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות ההנדסאים משה שגב, סוכם על הסדרת נושא קצובת הביגוד שנמנעה מהמפקחים.

השביתה כללה כ-600 מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות בכל רחבי הארץ, אשר לא יצאו לשטח, לא טיפלו בטופסי גמר ובטופסי 4, לא נתנו טלפוני ולא השתתפו בוועדות.

ברקע לצעדים הארגוניים שהתקיימו, תקנות חדשות המחייבות את המפקחים להוציא בעצמם צווים וקנסות על חריגות ועבירות בנייה, ולא בהליך משפטי. יישום התקנות מעמיד את ביטחונם האישי של המפקחים בסכנה מוחשית וחושף אותם לגילויי אלימות מפני האוכלוסייה הנבדקת. בנוסף, המפקחים נדרשים ללבוש מדים מזהים, דבר המגביר עוד יותר את הסכנה בה הם נמצאים.

למרות דרישות נציגות העובדים לדאוג לעובדים לסידורי ביטחון מתאימים, הרשויות והמדינה מסרבות לשאת בעלויות הנדרשות לכך ומתנערות מחובתן לדאוג לשלום עובדיהן. אם לא די בכך, לאחרונה הוחלט לפגוע בשכרם של העובדים עם החלטה חד-צדדית שלא לתת להם קצובת ביגוד אותה נהגו לקבל במשך שנים ארוכות.