שביתת מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות תימשך גם מחר

נמשכת שביתת מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות

כ-600 מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות בכל הארץ, שובתים בשל סירוב המדינה לספק להם אמצעי ביטחון בעבודתם החושפת אותם לגילויי אלימות. המפקחים לא יצאו גם מחר לשטח, לא יטפלו בטופסי גמר ובטופסי 4, לא יהיה מענה טלפוני ולא יתקיימו ועדות

השביתה הכוללת שבה החלו היום כ-600 מפקחי הבנייה ברשויות המקומיות ובוועדות המרחביות בכל רחבי הארץ, תימשך גם מחר. במסגרת ההשבתה המפקחים לא יוצאים לשטח, לא מטפלים בטופסי גמר ובטופסי 4, אין מענה טלפוני ולא מתקיימות ועדות.

ברקע לצעדים הארגוניים, תקנות חדשות המחייבות את המפקחים להוציא בעצמם צווים וקנסות על חריגות ועבירות בנייה, ולא בהליך משפטי. יישום התקנות מעמיד את ביטחונם האישי של המפקחים בסכנה מוחשית וחושף אותם לגילויי אלימות מפני האוכלוסייה הנבדקת. בנוסף, המפקחים נדרשים ללבוש מדים מזהים, דבר המגביר עוד יותר את הסכנה בה הם נמצאים.

למרות דרישות נציגות העובדים לדאוג לעובדים לסידורי ביטחון מתאימים, הרשויות והמדינה מסרבות לשאת בעלויות הנדרשות לכך ומתנערות מחובתן לדאוג לשלום עובדיהן. אם לא די בכך, לאחרונה הוחלט לפגוע בשכרם של העובדים עם החלטה חד-צדדית שלא לתת להם קצובת ביגוד אותה נהגו לקבל במשך שנים ארוכות.

בשבוע שעבר חלו שיבושים בעבודת המפקחים, אולם כעת הוחלט להרחיב את הצעדים לכדי שביתה כוללת. זאת, לאחר שהשלטון המקומי והממונה על השכר הורו למעסיקים לנכות שכר באופן מלא מעובדים אשר נקטו בעיצומים.