שביתה בכל יחידות מס הכנסה ומיסוי מקרקעין

על רקע הפגיעה בזכויותיהם: אלפי עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ישביתו את כל היחידות

אלפי עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ברשות המסים יחלו בשביתה ממחר בבוקר בכל רחבי הארץ. הצעדים ננקטים לאחר שורת החלטות חד-צדדיות הפוגעות בשכרם של העובדים ותנאי קידומם, לצד עומסים קשים ומחסור מתמשך בכוח אדם

החל ממחר, יום ד' 4.9, כ-3,500 עובדי אגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ברשות המסים יחלו בשביתה בכל היחידות ברחבי הארץ. במסגרת ההשבתה, שתחל בשעה 06:00 בבוקר, לא תהיה קבלת קהל, לא יטופלו בקשות הציבור, לא ייערכו ביקורות ולא תיערך כל עבודה אדמיניסטרטיבית.

ברקע לשביתה סירובה של הנהלת הרשות להיכנס למשא ומתן עם נציגות העובדים בנוגע לשורה של צעדים חד-צדדיים הפוגעים בעובדי האגף, בזכויותיהם ובתנאי שכרם, ביניהם פגיעה בתשלום השעות הנוספות והכוננויות ודרישות דרקוניות הפוגעות בזכות הדמוקרטית של העובדים להתארגנות.

בנוסף, תוטמע ברשות תוכנה חדשה באגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין שתביא לפגיעה בשכרם ובתנאי עבודתם של העובדים, ובוטלו זכויות רבות שניתנו להם במשך עשרות שנים. אם לא די בכך, העובדים סובלים ממחסור הולך ומתמשך בכוח אדם המביא לעומס מטלות רב שמקשה עליהם לבצע את מלאכתם באופן יעיל ויסודי. במקביל חלה האטה בפרסום המכרזים למשרות שונות ברשות, דבר הפוגע באופק הקידום של עובדים רבים.

על אף פניות חוזרות מצד ההסתדרות והעובדים ודרישה להיכנס למשא ומתן תוך הפסקת הצעדים החד-צדדיים, הנהלת הרשות נוקטת בדרך של התעלמות גורפת  ממצוקת העובדים, המבקשים להמשיך ולבצע את עבודתם.

מיו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, נמסר: "עשינו כל אשר לאל ידינו לשכנע את הנהלת הרשות שלא לנהוג בגבהות לב ובאטימות. לצערי, ככל הנראה בתקופה כזאת אין מי שיקבל החלטות מתוך אחריות והניהול הפך הפקר להחלטות של אנשים ללא אומץ. נעשית פה פגיעה בעובדים ללא דיון ולזאת לא נסכים".

יו"ר ועד העובדים הארצי של רשות המסים, ודים אבנשטיין, ציין: "אני שב וקורא להנהלת הרשות לגלות אחריות, לפתוח במשא ומתן עם ועד העובדים ולמנוע את הפגיעה בציבור, אשר כל כולה נובעת מהתנהלותה של ההנהלה שמגלה אדישות מוחלטת לזכויות עובדיה המסורים. אנו רוצים לפתור את כל המחלוקות ולהמשיך להצעיד יחדיו את רשות המסים להישגים מדהימים".