התחדשה מחאת מטפלות הסיעוד הביתי

מחאת מטפלות הסיעוד הביתי התחדשה עם שורת הפגנות ברחבי הארץ

העובדות, המבקשות לשפר את שכרן ותנאי עבודתן ולהבטיח לעצמן ביטחון כלכלי ותעסוקתי, הפגינו בימים האחרונים מול ביתו של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ברמת אביב ומול סניפי הביטוח הלאומי בתל-אביב ובחיפה

עשרות מטפלות הסיעוד הביתי נוסעות בימים אלה ברחבי הארץ באוטובוס מיוחד כחלק מפעילות מחאה ייחודית בליווי ההסתדרות. העובדות, המבקשות לשפר את שכרן ותנאי עבודתן ולהבטיח לעצמן ביטחון כלכלי ותעסוקתי, הפגינו עד כה בין היתר מול ביתו של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ברמת אביב ומול סניפי הביטוח הלאומי בתל-אביב ובחיפה. בימים הקרובים ימשיכו ויגיעו למוקדים נוספים לטובת המשך המחאה, בירושלים ואשקלון.

בישראל יש כיום כ-130 אלף מטפלות סיעוד ביתי המועסקות מתוקף חוק הסיעוד. בשנה שעברה התאגדו המטפלות בהסתדרות והקימו ועד פעולה ארצי, במטרה לשפר את שכרן הנמוך ולקדם את תנאי העסקתן. על רקע זאת בחודש אוקטובר קיימו העובדות הפגנת ענק מול קריית הממשלה בתל-אביב.

לאורך השנתיים האחרונות קיימה ההסתדרות מגעים רבים מול המוסד לביטוח הלאומי ומשרד האוצר, וכן קיימה מו"מ מול ארגון חברות הסיעוד ונותני השירותים בראשות דורון רז, במטרה לשפר את שכר המטפלות, לתקן עיוותים באופן ההעסקה ולקדם את מעמד המקצוע.

על אף ההכרה של כלל הגורמים המעורבים כי יש להביא לשיפור שכרן של העובדות, לא הושגה עד כה הסכמה על מתווה שיאפשר זאת. על רקע התארכות המגעים והיעדר מתווה מוסכם באופק, החליט ועד הפעולה הארצי של העובדות לחדש את המאבק, אשר מתוכנן להחריף ככל שלא תהיה פריצת דרך משמעותית בין כל הגורמים – ההסתדרות והעובדים, המעסיקים והמוסד לביטוח הלאומי ומשרד האוצר.

התאגדות עובדות הסיעוד הביתי מלווה על ידי יוסי ברבי יו"ר איגוד עובדי שמירה, אבטחה, ניקיון, אחזקה והטיפול הסיעודי, חגי הראל ושולי ברזילי מהאיגוד המקצועי ועמיחי סטינגר, רועי פרלמן ורום דביר מהאגף להתאגדות עובדים.

אחת מההפגנות שערכו המטפלותאחת מההפגנות שערכו המטפלות