עובדי כפרי הנוער הגיעו לכנס חירום בהסתדרות

עשרות נציגי ועדים מכפרי הנוער הגיעו לכנס חירום בהסתדרות

על רקע גרירת הרגליים מצד משרדי האוצר והחינוך במו"מ לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים בכפרי הנוער, נערכה בהסתדרות אסיפת הסברה לנציגי הוועדים. ניר אלון, ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף: "עובדי כפרי הנוער מבצעים מלאכת קודש ואמונים על חינוכם, שלומם וביטחונם של עשרות אלפים ילדים. על אף שהם נותנים את כל נשמתם, הם מקבלים שכר מינימלי ולא מתגמל. לא נמשיך לקבל מציאות שבה העובדים ימשיכו להיות מועסקים בתנאים מזלזלים ולא מכבדים"

עשרות נציגי ועדים מכפרי הנוער ברחבי הארץ הגיעו להסתדרות לכנס חירום ואסיפת הסברה שנערכה בהובלת ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף ניר אלון. 

אסיפת ההסברה התקיימה על רקע גרירת רגליים מצד משרדי האוצר והחינוך, במו"מ להסכם קיבוצי שיביא לשיפור תנאי ההעסקה והשכר של כ-2,500 עובדים בכ-50 כפרי נוער ברחבי הארץ, המטפלים בעשרות אלפי בני נוער שמרביתם מגיעים מרקע סוציו-אקונומי קשה. העובדים בכפרי הנוער מקיפים את הנערים האלו לאורך כל היום – כעובדי בית הספר, כמדריכים, אבות ואמהות בית, כעובדי המשק החקלאי ועובדי המנהלה.

 נזכיר כי ב-31.8.18 נחתם הסכם ביניים בין ההסתדרות לבין המדינה וכפרי הנוער, אשר הסדיר מתן מענק בגובה 9,500 ₪ לעובדי כפרי הנוער. עם חתימת הסכם הביניים התחייבו הצדדים למו"מ על הסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי ההעסקה של עובדי כפרי הנוער. ואולם בניגוד להתחייבות זו, בשנה האחרונה נציגי משרד האוצר ומשרד החינוך גררו רגליים, דחו את מפגשי המו"מ שוב ושוב, על אף התראות חוזרות ונשנות של ההסתדרות.

במכתב חריף שהוציא לאחרונה אלון להנהלות המשרדים, התריע כי אם התנהלות זו תימשך והמו"מ לא יותנע בשבועות הקרובים, לא תיפתח שנת הלימודים הקרובה בכפרי הנוער. 

ניר אלון, ראש חטיבת כפרי הנוער בהסתדרות המעו"ף, מסר: "עובדי כפרי הנוער מבצעים מלאכת קודש ואמונים על חינוכם, שלומם וביטחונם של עשרות אלפים נערים. למרות שרבים מהם עובדים 24/7 ונותנים את נשמתם למען הנערים והנערות, הם מקבלים שכר מינימלי ולא מתגמל. את זאת אנו חייבים לשנות ולא נקבל מציאות אחרת שבה הם ימשיכו להיות מועסקים בתנאים מזלזלים ולא מכבדים". 

נציגי עובדי כפרי הנוער בהסתדרותנציגי עובדי כפרי הנוער בהסתדרות