הסכם במטרופולין: שכר הנהגים יגדל ל-46 שקל לשעה

הסכם קיבוצי חדש במטרופולין: שכר הנהגים יגדל עד ל-46 שקל לשעה

השכר השעתי של נהגי מטרופולין בוותק המירבי יגדל ל-46 שקל – השכר הגבוה ביותר בקרב החברות הפרטיות בענף התחבורה הציבורית. שכר המפקחים בחברה יועלה עד ל-37 שקל לשעה ושכר הקופאים עד ל-38 שקל. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר במעמד החתימה: "הסכם ראוי כמו זה יהיה טוב ומועיל לשני הצדדים ויאפשר לחברה ולנהגיה להמשיך לתת שירות מקצועי לציבור הנוסעים". מנכ"ל מטרופולין לורנס מועלם: "חתמנו על הסכם טוב ומאוזן המבטא בצורה עמוקה את העובדה שהנהגים ועובדי מטרופולין הם מקור הכוח והעוצמה של החברה"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ומנכ"ל מטרופולין לורנס מועלם חתמו היום (ב') על הסכם להעלאת שכר הנהגים בחברה. בעקבות ההסכם יגיע שכרם של הנהגים עד ל-46 שקל לשעה - הגבוה ביותר מקרב החברות הפרטיות בענף התחבורה הציבורית.

לצד אדרי ומועלם, במו"מ על ההסכם השתתפו גם יו"ר מטרופולין ערן כץ, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, יו"ר ועד הנהגים בחברה אסדי וייאסם, יו"ר ועד המפקחים ועובדי המינהל רפי בן גיגי ועו"ד יעל שילוני ממשרד עו"ד אהוד שילוני ושות' שליותה משפטית את נציגות העובדים במו"מ להסכם.

ההסכם, אשר בתוקף עד לחודש יולי 2023, יחול על כ-1,500 נהגים ועל עוד עשרות עובדי מינהל (מפקחים, קופאים ואחראי משמרת) במטרופולין. חברת מטרופולין מסיעה מדי שנה כ-40-50 מיליון נוסעים בשלוש אשכולות ברחבי הארץ, מאזור מצפה רמון ועד נתניה.

כחלק מההסכמות בין הצדדים, שייכנסו מיידית לתוקף ויחולו רטרואקטיבית מחודש אפריל, שכרם של כל נהגי מטרופולין להם ותק של חמש שנים ומעלה, יועלה מ-44 שקל לשעה ל-45 שקל. נהג שלו שמונה שנות ותק ומעלה ישתכר 45.5 שקל לשעה. על פי ההסכם, בעוד כשנתיים יכנס לתוקפו סעיף נוסף המעלה את שכרם השעתי של עובדים עם ותק הגבוה מעשר שנים - ל-46 שקל. יתרה מכך נקבע כי במקרה של העלאת שכר ענפית עתידית, יועלה בהתאם גם שכרם של הנהגים במטרופולין.

לצד זאת נקבע כי נהגים שזמן העסקתם בחברה אינו עולה על ארבע שנים יקבלו מדי חודש תוספת שכר מיוחדת בגובה 100 שקל, ונהגים עם ותק של ארבע-חמש שנים יקבלו תוספת בגובה 150 שקל.

עוד על פי ההסכם: שכר המפקחים בוותק של עד שנה יעלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל ובוותק הגבוה משנה ל-37 שקל. שכרם של האחמ"שים יעלה ל-39 שקל לשעה ושכרם של הקופאים בשנתם הראשונה יועלה מ-31 שקל לשעה ל-35 שקל, ובוותק הגבוה משנה ל-38 שקל.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: "אני מברך על חתימת ההסכם, שנעשית בענף מאתגר ולא פשוט. אין לי ספק שהסכם ראוי כמו זה יהיה טוב ומועיל לשני הצדדים ויאפשר לחברה ולנהגיה להמשיך לתת שירות טוב ומקצועי לציבור הנוסעים. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ ברוח חברית ועניינית ומאחל ובהצלחה לכולם בהמשך הדרך המשותפת".

מנכ"ל מטרופולין לורנס מועלם, ציין: "חתמנו על הסכם טוב ומאוזן המבטא בצורה עמוקה את העובדה שהנהגים ועובדי מטרופולין הם מקור הכוח והעוצמה של החברה. נמשיך לתת להם את התנאים הטובים ביותר ויחס הוגן ולקבל מהם את אותו הדבר בחזרה. אני מודה לחברי הוועד ולאיגוד על שיתוף הפעולה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "ההסתדרות היא הבית האמיתי של נהגי התחבורה הציבורית בישראל ואני גאה לקחת חלק במהלך היסטורי זה ששם את תנאי ההעסקה של מטרופולין בחזית. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ להסכם המצוין הזה ומצפה לעוד שנים של מערכת יחסי העבודה המדהימה ושיתוף הפעולה לו אנו זוכים מצד הנהלת החברה".

מיו"ר ועד הנהגים במטרופולין אסדי וייאסם ויו"ר ועד המפקחים ועובדי המינהל רפי גיגי, נמסר: "שנה וחצי לאחר ההסכם הקיבוצי הראשון במטרופולין, אנו מברכים היום על חתימת ההסכם השני בחברה, שמציב את עובדי החברה בראש דירוג המשתכרים בענף ומתגמל אותם באופן מצוין על עבודתם המסורה. תודה להנהלה, לאיגוד, לחברי הוועד ולכל עובדי מטרופולין על התמיכה והסיוע לכל אורך הדרך".

מעמד חתימת ההסכם במטרופוליןמעמד חתימת ההסכם במטרופולין