לראשונה מזה 40 שנה: הסכם היסטורי לרפורמה במקורות

ההסתדרות ומקורות חתמו על הסכם היסטורי לרפורמה בחברה לראשונה מזה 40 שנה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל מקורות אלי כהן חתמו הלילה על הסכם שיוציא לדרך את התייעלותה של חברת המים, ויסלול את הדרך להרחבת הפיתוח והתשתיות שלה. כחלק מההסכם עובדים שיפרשו יזכו לתנאים מיטיבים, וכלל העובדים יקבלו מענק בגובה 25 אלף שקל, תוספת שקלית חודשית בגובה 500 שקל ותוספות נוספות

ההסתדרות והנהלת מקורות חתמו הלילה (ג') על הסכם היסטורי שיאפשר את יציאתה לדרך של רפורמה מבנית במקורות ובחברת הביצוע שלה שח"מ, בפעם הראשונה מזה 40 שנה. 

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל מקורות אלי כהן, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות אשר בן שושן ויו"ר ארגון עובדי מקורות אילן הללי. ההסכם נחתם בברכתו של שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, ובליוויו של אפי מלכין מהממונה על השכר באוצר. 

ההסכם שנחתם כולל הסכמה לרפורמה בחברות מקורות ושח"מ, על פיה המדינה תזרים כספים לחברות לצורך פיתוח תשתיות והשקעות, והחברות בתמורה ייעלו את פעילותן. הצורך בהסכם עלה נוכח השנים הדלות בגשמים שעברו על המדינה וגרמו להידלדלות הקשה של מאגרי המים הטבעיים, באופן שמחייב ביצוע השקעות משמעותיות בתשתיות וייעול משק המים תוך שינוי מבני בקבוצת מקורות.

כחלק מההסכם, שיהיה בתוקף עד לסוף שנת 2025, יצומצמו 140 תקנים בחברה בפריסה של חמש שנים, כאשר לעובדים הפורשים יינתנו תנאי פרישה מועדפים. הסכמות נוספות בין הצדדים קובעות כי כלל העובדים יקבלו כעת תוספת שקלית למשכורתם בסך 500 שקל וכן מענק חד פעמי בגובה 25 אלף שקל בשתי פעימות. כ-100 הנדסאים וטכנאים יזכו לתוספת נוספת של 9% לשכרם, עובדים ותיקים יזכו לתוספת ל"דרגת שהייה" וכלל העובדים יקבלו זכאות לחברות בעמותות מקצועיות.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "הלילה חתמנו על הסכם היסטורי שיאפשר את קידומו וייעולו של משק המים בישראל, במקביל לשמירה על מעמד עובדי מקורות. ההסתדרות הייתה ותמשיך להיות שותפה מלאה לכל רפורמה גדולה וחשובה, וכיו"ר ההסתדרות אני גאה לקחת חלק במהלך יציאתה לדרך חדשה של מקורות. אני מברך על שיתוף הפעולה לו זכינו מצד ההנהלה במהלך הדיונים על ההסכם ומודה לכל המעורבים במו"מ".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, ציין: "ההסכם יאפשר למקורות להתייעל אך גם לקבל מימון לצורך בניית תשתיות - ואנו מצפים שבעתיד, נוכח הפיתוח המואץ, כמות המשרות בקבוצה אף תגדל. אני מברך על ההסכם שיאפשר לעובדים ותיקים לפרוש בתנאים מיטיבים ולעובדים קיימים וחדשים לקבל הטבות שכר מרשימות. אני מבקש להודות להנהלת מקורות, באמצעות יחסי האמון החזקים בין הצדדים נסללה הדרך להסכם זה".

מעמד חתימת ההסכם במקורותמעמד חתימת ההסכם במקורות

חותמים על ההסכם ההיסטוריחותמים על ההסכם ההיסטורי