על רקע האירוויזיון: סכסוך עבודה ב-EXPO ת"א

על רקע תחרות האירוויזיון: סכסוך עבודה ב-EXPO תל-אביב

עשרות עובדי מרכז הירידים הבינלאומי התאגדו בהסתדרות נוכח רצונם לשפר את תנאי העסקתם. בין היתר מלינים העובדים כי לא קיבלו תגמול מספק עבור פעילותם המוגברת בזמן ההכנות לאירוויזיון שנערך בחודש שעבר במקום. סכסוך העבודה הוכרז לאחר שההנהלה סירבה להכיר בהתארגנות וביציגותה של ההסתדרות

ההסתדרות הכריזה לפני זמן קצר סכסוך עבודה בגני התערוכה – EXPO-תל-אביב. הסכסוך חל על עשרות עובדי מרכז הירידים הבינלאומי - שהינו תאגיד עירוני של עיריית תל-אביב - העוסקים בין היתר בתפקידי מנהלה ומכירות, תפעול ואחזקה.

ברקע לסכסוך החלטת עובדי מרכז הירידים להתאגד בהסתדרות, נוכח רצונם לשפר את תנאי העסקתם ולחזק את מעמדם וקולם אל מול הנהלת ה-EXPO. בין היתר מלינים העובדים כי לא קיבלו תגמול מספק עבור פעילותם המוגברת בזמן ההכנות לאירוויזיון שנערך בחודש שעבר באתר. בנוסף לכך, בשל סגירת חלק גדול מהאתר למשך זמן ממושך במהלך ההכנות לתחרות, נפגע שכרם של עובדים המתבססים על מכירות ושיווק של ירידים ותערוכות במתחם.

 על רקע אלו ועוד החליטו העובדים להתאגד בהסתדרות. בתוך שעות ספורות התאגדו למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, וביום ראשון 26.5 הגיש הארגון מכתב יציגות להנהלה עם טפסי החתימה. ואולם, אתמול הודיעה ההנהלה כי אינה מכירה בהתאגדות העובדים מכיוון שחלקם חתמו בצורה אלקטרונית – טענה שכבר הועלתה בעבר בבתי הדין לעבודה ונדחתה לא פעם.

 לאור זאת החליטו העובדים, בליווי ההסתדרות, להכריז סכסוך עבודה במקום, בדרישה להכיר ברצונם של העובדים ולשבת עמם למו"מ להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי.

 התאגדות עובדי EXPO תל-אביב מלווה על ידי האגף להתאגדות עובדים וההסתדרות במרחב תל-אביב.

מרכז הירידים EXPO-תל אביבמרכז הירידים EXPO-תל אביב