עובדי תעשיית המלט הישראלית מפגינים בשעה זו מול ביתו של שר הכלכלה

כ-150 עובדים ממפעלי המלט הגיעו להפגנה מול ביתו של השר אלי כהן בחולון, במחאה על החלטתו להטיל היטל היצף מינימלי בלבד על מלט מיובא *** יו"ר האיגוד גבי אסרף: "במקום להגן על תוצרת כחול-לבן מעודדים יבוא ממדינות אחרות. זו החלטה שתביא לחורבן ענף המלט הישראלי ותמוטט אלפי משפחות" *** מחר יפגינו העובדים גם מול ביתו של שר האוצר כחלון

כ-150 עובדי תעשיית המלט הישראלית - ממפעלי נשר חיפה ורמלה ומלט הר-טוב - מפגינים בשעה זאת מול ביתו של שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן בחולון. המפגינים מוחים על ההחלטה של כהן להטיל היטל היצף מינימלי על יבוא מלט, שעלולה להביא לקריסת תעשיית המלט הישראלית.

העובדים, החוששים לפרנסתם אשר נתונה בסכנה וזועקים להצלת תעשיית המלט המקומית, נושאים שלטים שכותרתם בין היתר: "אסור לוותר על עצמאות כלכלית", "יבוא מלט בהיצף הורס לנו את הבית" ו"אין מדינה בעולם ללא מפעלי מלט". 

בכוונת העובדים להפגין מחר (ג') בשעה 16:00 גם מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה.

נזכיר כי כיום המלט המיובא לישראל נמכר במחירי היצף המכרסמים ופוגעים בייצור המקומי. בשבוע שעבר הודיע שר הכלכלה כהן, כי החליט להטיל היטל היצף בגובה 0.25% על יבוא מלט, אולם זהו היטל מזערי ביותר שספק אם ישפיע באופן כלשהו על מצב הדברים הקיים. העובדים בחברות הישראליות חוששים כי הדבר לא ירתיע מייבוא מלט מעבר לים (בעיקר מטורקיה ומיוון) ובסופו של דבר יוביל לקריסת הענף בארץ בשל תחרות שאינה הוגנת.

יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל, האלקטרוניקה והמוסכים, גבי אסרף, המלווה את העובדים במאבקם, מסר: "ענף המלט הישראלי נמצא רגע לפני חורבן. במקום להגן על תוצרת כחול-לבן, מטילים היטל מינימלי שממילא ייכנס לתוקף רק לאחר שכמות המלט המיובאת תעבור את רף ה-50%. זו החלטה המעודדת את ענף הבנייה בארץ לייבא  מלט מטורקיה ומיוון - ומניפה את חרב הפיטורים מעל צוואר העובדים ומשפחותיהם. לא נעבור על כך בשתיקה ונמשיך במאבקנו למען העובדים והתעשייה".