לעוסק אסור, במעשה או במחדל (הימנעות ממעשה), להפעיל השפעה בלתי הוגנת על הצרכן אשר שוללת ממנו את חופש ההתקשרות שלו או פוגעת בו באופן מהותי, כדי לקשור אותו בעסקה.
בחוק הגנת הצרכן מופיעה רשימה של דוגמאות למצבים הנחשבים להשפעה בלתי הוגנת, לצד האיסור הכללי על הפעלת השפעה כזו.
למשל: הגבלת יכולתו של צרכן לעזוב מקום; מניעת התייעצות; פניות חוזרות לצרכן או לבני משפחתו או ביקורים חוזרים בבית הצרכן כדי לשכנעו לקשור עסקה למרות בקשות להימנע מכך; ניצול אי-ידיעת שפה; ניצול מוגבלות נפשית, שכלית או גופנית של הצרכן; איום או הפחדה; הספקה בתשלום של נכס או שירות שלא התבקשו; ויצירת רושם כאילו צרכן זכה בפרס או הטבה כאשר אין פרס או הטבה או כאשר נדרש תשלום או תנאי אחר מהצרכן כדי לקבל את הפרס או ההטבה ואלה לא פורסמו מראש.
המידע המובא במדריך זה הוא מידע כללי בלבד, הוא אינו תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ללא ייעוץ מתאים.
המידע במדריך מעודכן בהתאם להוראות החוק והתקנות עד לחודש יוני. 2023
הנוסח המחייב הוא נוסח החוק והתקנות.